SNAPS FROM BOHOL

Hei!

Endelig tid til å skrive et blogginnlegg 🙂 Vel, jeg har hatt tid, men har hatt så mye annet jeg heller ville brukt den på. Vi er fortsatt på Bohol, men det er vår siste dag, og allerede i morgen ettermiddag starter den lange reisen hjem til høstlige Norge. Vi har nettopp spist en god frokost bestående av frukt, belgiske vaffler, mango fruit shake og bacon. Jeg må si jeg lliker Filippinene mer og mer for hver dag som går! Et fantastisk land er det, og jeg vil definitivt tilbake hit! Hotellet vi ligger på synes jeg er toppers. Anders mener derimot det er litt øde og langt fra Alona Beach. 

Vi prøvde oss faktisk på en middag på Alona Beach, midt på stranden i går. Det var en stor skuffelse, noe jeg fryktet på forhånd. Skittent, hunder som bjeffet, kakkerlakker som sprang på tur mot kjøkkenet til restauranten vi spiste på, og bråååk. Dessuten hadde vi selgere all over the place. Både gitarister, tur-selgere og unger som stilte seg rundt bordet og startet og synge. Nokså utrivelig. Det endte med at vi måtte ta en andre middag en halvtime etter. Denne gang på Elephant Bleu. Vårt andre besøk der. God mat og trivelig og litt gjemt lokasjon. Vi spiste ikke mindre enn en bacon cheese burger hver, og hvit sjokolademousse til dessert. DEN anbefales! Jeg var mett da jeg våknet i morgest. Vi spiser jo oss omtrent i hjel her. Helt sant.

Da vi kom hjem til hotellet i går kveld, ble vi gledelig overrasket. 

 

I senga var det skrevet  “Good night. Thank you” med blomster. Også skrev de et søtt kort til oss. Sammen med det lå både en flaske vin og et fruktfat på senga, Såå koselig! Dette må være et av Bohols absolutt beste hotell. Uten tvil.

 Ellers har vi vært late om dagene, og ikke mindre lat om kveldene 🙂 Vi har tatt det rolig og ladet batteriene til en møøørk høst i Trondheim. Det er rart å tenke på at det er snart midten av september..! Usj, jeg vil så lite hjem! Jeg gleder meg til å se familie, venner og kattene, men utover det. Nei takk. I´ll rather stay here. 

 

Vi har jo leid oss scooter, så en dag det var overskyet kjørte vi oss en tur  til Tagbilaran, som er den største byen på Bohol. Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet, men det var jo faktisk et stort sentrum med kaotisk trafikk. Vi gikk inn på hvert kjøpesenter vi fant, tre stykker, og kom ut igjen med kun ett Cosmopolitan-blad under armen. Men vi rakk og spise oss mette på Pizza Hut og Dunkin Donuts fordi 😉 Hehe. Man kommer til et punkt der man blir lei av asiatisk mat, da er det godt med noe annet. 

Jeg får ikke nok av disse donutsene! Jeg er likevel sjeleglad for at vi ikke har Dunkin Donuts i Norge. Da hadde jeg rullet, for å si det sånn.


Det er relativt fattig i Tagbilaran, og som dere ser, så er ikke husene all verden. I Panglao derimot, der er det plutselig gigantiske hus, finere enn i Norge. Helt snålt å se kontrasten. I Cebu så jeg noen bo i “hus” bygget av PAPPESKER. Det er kanskje ikke så rart at det blir mye kriminalitet ut av sånt. Selv har jeg ennå ikke følt meg utrygg på andre steder enn i Cebu City og på bilturen til og fra Maya (Der båten til Malapascua går til og fra). Der var det landerøvere som månedlig ranet folk  på veiene, spesielt bussene. 

 

Men nå skal vi dusje og ordne oss før vi setter oss i taxien på vei til SuperCat hurtigbåt. Det er nemlig overskyet i dag, så en ekstra dag i sola ble det altså ikke 🙁

Jeg har i hvert fall ørepluggene klare og mobilen fulladet til en båttur med verdens høyeste lydnivå. Det beste av alt, jeg får be bønn offentlig, uten at noen ser rart på meg 😉 Haha.

 

Vi skrives fra Cebu! Kanskje.

 

#Philippines #Reise #Filippinene #Asia #Bohol #Paradise

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg