DO IT YOURSELF; STUEBORD – DRIVVED & LERBERG

 

 

Kort fortalt: 

Sag plankene like lange (hvis de på butikken ikke gjør det for deg), også de tre minste som skal ligge på undersiden. Skru på underplankene som fester sammen hele bordplaten. Puss bordet slik at det ikke blir flisete, skru på bordbena, beis bordet, og voila. Ferdig. 


De plankene vi brukte sugde til seg ekstremt mye beis, så vi endte med tre strøk til sammen. 


 

 

Jeg har jo som sagt hamstret gammeldagse møbler som jeg har pusset opp de siste seks månedene. Derfor var det utrolig greit å bryte det romantiske med å kjøre på med litt rustikk. Kjøpte også nye stoler på Finn.no sist uke. En stol koster opprinnelig 700 kroner, vi kjøpte fire for 400 kroner. Kupp! Stolene heter Tobias, og planen er å kjøpe minst to til. Ser litt vel skrøpelig ut med bare fire til et så stort bord.

 

 

Jeg synes fargen på bordet ble veldig fin og egentlig akkurat som jeg ville den skulle bli.
Alt i alt veldig fornøyd 🙂 

 

 

Prisen på stuebordet ble på cirka 600 kroner til sammen. 

Ikke verst, hva?

 

 

 

#rustikk #diy #stuebord #drivved #lerberg #hjemmelaget #møbler #interiør

10 kommentarer
    1. Kjempe fint, Kinis!! Tenkt å prøv mæ på nå av d samme bare i sofabord. Tror æ må slå t i jula, no når æ så kor fint ditt blei;)

    2. Kjempefint!
      Så fort jeg ser noen skriver ordet drivved, må jeg inn å se 😉 hehe.. Huset mitt består av mange elementer i drivved-“sjangeren” 😉 hehe

    3. Godt å høre det ikke er bare meg 😉 Har selv pusset opp skjenk, baderomsmøbler, soveromsmøbler og et skrivebord med et eller annet drivved 😉 Samt at et par vegger i huset måtte ofres til dette når vi renoverte huset i sommer 😉 hehe

    4. Hei.
      Så fint bord du har laget:) Imponert.
      Tenkte å lage noe av det samme selv. Lakket du bordplaten på slutten? Hva heter bordbeina fra ikea?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg