GEIRANGER I BILDER

Hei!


Ettersom jeg jobbet i dag, kom heller Anders ned til meg på besøk istedenfor at jeg dro hjem til Trondheim i helga. På forhånd bestemte vi oss for å dra til Geiranger istedenfor å sitte hjemme her og diskutere hva vi skulle gjøre i helga. Det ender liksom alltid opp med at vi blir så ubesluttsomme at det blir søndag før vi bestemmer oss. Hehe. 

 Har alltid hatt lyst til å dra til Geiranger, så det passet veldig bra! Naturen der har fenget meg veldig i lang tid.

Først og fremst, jeg må advare mot et veldig grønt innlegg. Haha. Øynene kommer til å svi av grønnfarge når du er ferdig med å se. Men, sånn er det. Grønn, norsk natur. Det er jo det vi drar til Geiranger for, er det ikke?

Bilturen i seg selv var jo en fin opplevelse den også. Naturen i Møre og Romsdal er ikke mye å klage over. Fjord og fjell på sitt beste! På turen dit fikk vi også med oss Trollstigen. Den har hverken jeg eller Anders kjørt før.  


Det er kanskje ikke så lett å se hvor bratt det er, men det er steinbratt, straka vegen rett opp! 

 

Etter seks timer (og fler stopp og somling) på veien, kom vi omsider frem til vakre Geiranger. Første stopp var Ørnevegen, ganske langt oppe. 

Geiranger ligger helt til venstre i bilde. Bitteliten bygd med litt over 250 innbyggere. Hvert år besøker over 700 000 turister den lille bygda. Jeg må vel innrømme at jeg aldri før har vært på en ordentlig turistdestinasjon i Norge før. Så dette var litt artig. Masse asiatere, tyskere og andre europeere. Det morsomste var jo kontrasen selv da vi så en asiatisk kvinne med MUNNBIND. I Geiranger. Verdens reneste luft, sikkert! Haha. Vi planla å ta bilde av det, men vi fant henne aldri igjen, dessvere. 
Ettersom vi skulle ligge der bare ei natt, valgte vi Union Hotell. Ganske dyrt for så vidt, men veldig god seng, beliggenhet og god frokost. Bøtta på med ferskpresset juice, for å siii det sånn 😉 Pannekaker, toast og crossaint gikk ned på høykant, gitt. 

 

Sånn ser hotellet ut. Vi lå i den nyere delen, den svarte midt i. 

 

 

På fredagskveld ble det raskt kveld etter middagsbuffeten, egentlig. Blir sliten av reising, selv om man bare sitter på rumpa i en bil. Anders tok en tur i bassenget, mens jeg ble liggende i senga og se på TV.

Lørdagen benyttet vi selvfølgelig til å spise en lang og god frokost, som nevnt tidligere 😉 Var tidlig ute av hotellet for å rekke over det vi skulle før vi måtte dra til Kristiansund igjen. Dessverre rakk vi ikke båttur. Litt dumt, men vi fikk i hvert fall opplevd sentrum og litt sightseeing oppe i fjellet. 

Ikke bare er Geiranger fint naturmessig, men sentrum i seg selv var også kjempesjarmerende! Gamle trebrygger omgjort til små butikker og cafeer. 

Til og med Moods Of Norway outlet store. 

 

Her kjøpte vi hjemmelaget sjokolade med god, og veldig spesiell sjokolade i rare smaker. 

 

 

Flydalsjuvet! 315 meter rett ned. Om å gjøre å ikke tråkke feil utpå tuppen der.. 

 

Veldig, veldig glad for å ikke tenke på antall timer i bil, kostnader, osv osv, før vi bestemte oss for å dra. Det beste er egentlig bare å gjøre det, uten å tenke. Viktig å oppleve Norge også, ikke bare Thailand, Filippinene og Maldivene. Natur er temmelig fint uten hvite strender også. Spesielt når det ligger et par timer unna.

Hvorfor skal ikke vi dra dit hvor en halv million mennesker fra andre siden av kloden drar for å se? Nettopp.

Turistattraksjoner kan utrolig nok være fint å få med seg i blant. I hvert fall Geiranger! Anbefales 🙂 

 

 

 

God kveld! 

 

 

#Geiranger #Flydalsjuvet #Møreogromsdal

8 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Takk for det 🙂 Regner med du har kjørt Trollstigen en del ganger du da 🙂 Du bor i en veldig vakker del av Norge i hvert fall 😀

    2. Flotte bilder fra Geiranger ! Jeg var der i fjor i tre døgn og rakk over masse. Jeg #hashtagget# Geiranger og kom inn på dette innlegget. Har nylig lagt ut reisebrev / tips til ferie /reise i tre deler fra Geiranger. Jeg liker å fotografere og har masse bilder derfra. Vi var også på sjøreise som anbefales en annen gang. Men jeg misunner deg bildene fra nuten / toppen over fjorden. Fant aldri det stedet jeg. Ingen av dere som har høydeskrekk i alle fall. Artig å se bloggen din. Ha en flott helg !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg