Ett døgn – tre events

For en helg! Sitter her i halvsvime av litt trøtthet og stress, men samtidig ekstremt mange gode opplevelser denne helga. På ett døgn har jeg vært i surprise-bursdagsparty, babyshower og hatt julebord her hjemme. Her går det unna 😉

Men hjelpes, så koselig jeg har hatt det. Tid med venner er enestående. Likevel skal det bli suuupergodt å ligge på sofaen i en halvtimes tid sammen med kjærest når han kommer hjem. Han har jeg jo jaget til en kompis for kvelden. Har egentlig ikke sett han siden torsdag kveld, når jeg tenker meg om. SÅ i ett har det faktisk gått. Jaja, morgendagen er i hvert fall helt uplanlagt, bortsett fra et fett måltid på MC Donalds og rumpa på sofaen. De to siste nettene har jeg faktisk våknet av veldig vonde kynnere. Sånn typ at jeg har tenkt; det er slik en fødselsrie starter når de er på det svakeste. Heldigvis har det gått over raskt, men jeg tror stresset de siste dagene har utløst det. Frykter at en sånn jævel-kynner kommer i natt også. Auuu. 

Over til noe annet. Jeg har jo klaga før på mammaklær-utvalget, og har heller ikke de siste månedene funnet meg noen spenstige mammaplagg verdt å kjøpe. Derfor har jeg faktisk gått rundt i to svarte bukser og ganske store skjorter de siste tre månedene. Føler meg sååå upynta som du får det til. Heldigvis har de mammastrømpebukser på H&M, og det er egentlig de jeg trives best i, gjerne med en hverdagskjole. Men også det blir veeeldig kjedelig i lengden. Det går liksom i svart og grått, og jeg tripper rundt som tidenes tristkjeks. Det føles i hvert fall sånn. I hate it. 

I går var vel første gangen siden Maldivene i september at jeg virkelig følte meg pynta. Jeg gikk til innkjøp av verdens korteste overdel på Bik Bok, som jeg btw lo meg ihjel av da jeg prøvde. Det første jeg tenkte var at NEI, eeh, ellers takk. Prego-hore. Jeg endte likevel med å kjøpe den for å ha noe å ha på meg til kveldens bursdag. Jeg matchet den med et stretchy, ganske langt skjørt, og det ble faktisk fint. Glitter for første gang på laaaang tid! Var så godt å føle seg pyntet altså. En undervurdert følelse som jeg har tatt for gitt alle de helgene oppgjennom når jeg har stått på badet i glitterkjoler eller paljett-topper. 


Alkoholfri vin til festen. Føltes dog ut som om jeg var full da jeg dro derifra. Det er helt snålt at man kan bli “ruset” av god stemning og alkoholfritt sprudlevann. Følte meg rett og slett kriminell i det jeg satt meg bak rattet og kjørte hjem fra festen! 

 

I dag sto som sagt babyshower og julebord med herlige jenter på planen. Jeg har kosa meg veldig, og møtt masse fine folk.

Mens Marthe tok med halve minibaren sin, ordnet kjæresten til Jorid med kveldens tapas. Kjøttboller i tomatsaus, djevel-egg, tomatsalat, manchego, foccacia, aioli, tomat og mozzarella, pannacotta, ja.. Name it! Herregud, for en helt! Fire stykk (meget) fornøyde jenter gikk mette fra bords et par timer etter 😉 

 

Sånn ser jeg ut for tiden, da.. Det øverste fra dagtid og det nederste fra i kveld. Basic dritkjedelig kjole fra H&M og Birkenstock. Sexy! Haha. Men de skoene er virkelig gull verdt for det stakkars bekkenet mitt. Det har sett sine bedre dager, for å si det sånn… Føler meg til tider 80 år gammel.

 

Herlig helg!

 

#gravid #jævelkynner #mammaklær

6 kommentarer
    1. Det var et innholdsrikt døgn! 🙂 Husk å puste ut og slappe av litt innimellom slaga 🙂 Har hørt det er lurt 😉 🙂 Ha en riktig god søndag 🙂

    2. Knøttet: Tusen takk 🙂 Ja, den “søte svie” kom i dag i form av en slags bakrus fra stresset. Haha. Ønsker deg en flott søndagskveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg