De siste dagene

Enn at siste dag i juleferien er snart over allerede. Det føles på en måte ut som om jula har vart i en evighet, men samtidig gått fort. Alt i alt så har jeg ikke gjort noe som helst fornuftig, i hvert fall. Det kan jeg fint konkludere med. Men hvem søren er vel fornuftig i jula? Verken med husarbeid, mat, eller andre syssler man bare måå gjøre. Vi har jo egentlig et helt rom å rydde opp før litja kommer, men neida. Det står der fremdeles, like bomba. Eneste forskjellen er at min kjære har pakket inn en TV, en simpel stol og en Play Station innpå der. Vel, jeg lar han nyte det. Spørs om det ikke blir mye tid til spilling om en måneds tid 🙂 

De siste dagene rundt nyttårsaften har vi blant annet hatt en dyrlegetur med Charlie, legetur på meg, men ellers bare slappet godt av. Heldigvis er Charlie i mye bedre form nå etter økt medisinering, og jeg er ikke lenger like bekymret for mine forhøyede leververdier. Skal heldigvis til jordmora på tirsdag, og da tas nye prøver. 

 

På selveste nyttårsaften tok vi det helt rolig, og innstilte oss på å se barnefyrverkeriet på Festningen klokken syv på kvelden. Har faktisk aldri sett det før, og ikke fikk jeg se det i år heller. For her i Trøndelag har jo vinden herjet villmann, og all kommunal oppskyting ble avlyst. Typisk… Så da var det bare å kose seg på badet litt ekstra lenge med å krølle håret, hoppe (yeah right..) inn i kjolen og bare kose meg med min musserende alkoholfrie vin. 

 

 

Etter hvert spaserte vi opp til svigerfar hvor det var god stemning og enda bedre mat på bordet. Indrefilet med digg tilbehør, og en frisk forrett bestående av mango- og avokadosalsa og rå laks (jeg fikk uten fisk). 

Kveldens dessert sto forresten jeg og Anders for. Vi disket opp tolv stykker sjokolademousse med bringebær, crunch og diverse pynt. Oppskriften er fra intet andre enn Trines Matblogg. Er det en blogg jeg er innom ofte, så er det faktisk hennes. Hun har så utrolig mye bra, synes jeg! Det er en ganske mørk mousse (70%), så neste gang tror jeg nok jeg bytter ut 1/3 av det med en lysere sjokkis. Men god, det er den uansett 🙂

 

 

Kvelden ble veldig rolig for min del, men vi var faktisk ikke i seng før klokken halv fire på natta. Så sent oppe har jeg ikke vært de snart ni månedene jeg har vært gravid. Skal si jeg fikk igjen for det dagen etter. Følte meg bakrus så det holdt! Måtte faktisk google “Bakrus av alkoholfri vin” dagen derpå. Var så utrolig sliten. Haha! For jeg drakk jo alkoholfri musserende, og hvem vet. Men ifølge Google så kan man altså ikke bli bakrus av alkoholfri drikke. Hahaha. 

 

Sånn så nyttårsantrekket ut. Begynner å samle seg en god del vann i føttene nå ja, ser det SÅ godt selv! Holy…



(Parents soon to be)

Nå får vi bare håpe at 2016 blir minst like bra som 2015 har vært. Jeg har meget stor tro på det! 🙂 Vi skal jo tross alt få møte den lille dattera vår snart <3

 

Godt nyttår, kjære lesere!

 

#gravid #uke36 #week36 #gravidmage

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg