Alle fiskene

I over åtte måneder har jeg gått og ventet på en drøm som på en eller annen måte har inneholdt NOE som helst om babyen i magen. Men nei. Ingen fødsel, ingen baby, ingenting om dette har jeg drømt. Noe jeg derimot har sett mye av den siste måneden, er fisker! Store, små, tropiske, ikke-tropiske, laks, i klart, dypt vann, i grumsete vann, døde, levende. 

Senest i natt hadde jeg to drømmer om fisk. I alle dager, tenkte jeg da jeg våknet. På tide å finne ut hva all denne fisken betyr. Det står veldig mye forskjellig, men det jeg kommer frem til, er at å drømme om fisk i vann/hav (som jeg alltid gjør)  representerer det ubevisste. Det forklarer jo alt. Det kunne vel ikke stemt bedre. Vi går jo en tid i møte, både med tanke på fødsel og etter babyen har kommet, som vi virkelig ikke vet hvordan blir. Skal sies at alt som står i hodet mitt om dagen er den O´store fødselen. I tillegg kan drømming om fisk bety fruktbarhet. Og jeg sitter jo her høygravid, så sikkert noe i det også. Haha. 


#tbt Maldivene. I vannet med alle fiskene 😉

 

I skrivende stund venter jeg på at frokosten min skal bli ferdig. Jeg har tatt høyde for at dagen i dag skal tilbringes på sofaen, og sofaen only. Jeg er planløs, og har heller ingenting hengende over meg her hjemme. Vi er faktisk veldig i rute. Jula er kastet ut, sengehimmelen er på plass, alt av babyklær er vasket, og fødebagen er (delvis) pakket. I morgen er det på tide med ny jordmortime igjen. Var der på fredag også, og da så både blodtrykk og urin bedre ut. Veldig glad for det. 

På spørsmål om jeg er lei av graviditeten, så har jeg frem til nå sagt at jeg faktisk ikke er særlig drittlei. Vet mange helt på slutten er så lei av de kunne hoppet fra brua, men her i gården har tilfellet vært annerledes. Helt til NÅ. De tre siste nettene har nemlig bestått av lite søvn, forferdelig mye kynnere og en helt sinnsyk hjertebank. Det er hjertebanken som er verst. Det gir en slags stresset følelse, for vanligvis hvis man er stresset så slår jo hjertet raskere og hardere. Ubehagelig, og jeg håper jeg slipper unna den under selve fødinga. Vet ikke hva det kommer av heller, men det gjør meg ikke bekymret, da 🙂 Er visstnok ganske normalt. Men ubehagelig? JA.


#magen <3 Som jeg faktisk kommer til å savne når lillebebisen er ute. Til tross for plager (..), har det likevel vært koselig å være gravid. Tro det eller ei 🙂

 

 

Nå skal jeg se siste episode av Kardashians, og deretter bare ligge her og nyte stillhet og intet annet.

God mandag 🙂

 

 #gravid #drøm #fisk #mage #uke37

4 kommentarer
    1. Herlig! Jeg drømte alt mellom himmel og jord med mine. Og så realistisk! Det var nesten som at mannen var redd for å våkne med ishakke i panna.. :p kos deg med siste innspurt og lykke til! 🙂

    2. mediakaos: Tusen takk for det :)) Hahah! Huff, ikke bare bare å være mann heller 😛 Det er veldig sant at drømmene er ekstra realistiske når man er gravid. Merker det godt. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg