Gravid uke 38 – Update og gravidfotografering

Sitter som en zombie i sofaen etter at et fett måltid bestående av burger og chips er inntatt. Supertrøtt etter en koselig dag i studioet hos venninna mi. I dag har vi nemlig tatt gravidbilder 🙂 Greit å forevige magen på ordentlig vis, synes jeg. Dessuten er jeg så heldig at jeg har ei venninne som er så flink bak kameraet at jeg ikke kunne la være å slå til med en gravidfotografering. På forhånd var det veldig vanskelig å vite hvilke type bilder jeg ønsket, ikke minst, hva man skulle ha på seg. Jeg valgte stort sett bare undertøy. Synes gravidmagen synes best uten noe som dekker. Det er også noe veldig vakkert med en naken kvinnekropp med babymage, synes jeg. Det skal mye til for at det blir tacky.

Vi tok ulike motiver i forskjellig undertøy. Jeg tror bildene blir veldig fine, til tross for at jeg føler meg som et vannhode/tryne for tiden. Heldigvis har Annette Photoshop 😉 Haha. Hun skal da vel få kjørt seg med nok å gjøre ja. Hahha. Neida. 

Anders ville være med for å se på, så han tok et par bilder underveis han også. Han var lite gira på å bli med på noen bilder selv, men vi tok et par der han nusser magen. De gleder jeg meg veldig til å se <3 

 

 

Jeg kommer sikkert til å legge ut noen av bildene som ble tatt når de er klare. Disse er jo med undertøy i blandede farger osv. Ingen sammenheng. Litt mer gjennomført de ordentlige bildene 🙂

 

Gleder meg allerede masse til nyfødtfotograferingen <3 Ååh, de bildene kommer til å bli så nusselige. Sjekk ut galleriet til venninna mi, Annette Hauge, HER. Nydelige bilder! 

 


 

Så over til en liten gravid-oppdatering 🙂 

 

Uker: 38+1

Uker igjen til termin: 2 uker

Høygravid: Meget

 

Kontroll: På en og en halv uke har jeg vært på to kontroller hos jordmor, og skal til lege for en sjekk i morgen. I tillegg skal jeg på sykehuset på mandag, og jordmor igjen på tirsdag. Som dere ser, jeg følges veldig godt opp 🙂 

 

Hormonella? Jepp. Den siste uken har jeg blitt et lite lemen. Ikke hele tiden, men lite skal til for å irritere meg. Er nok en blanding av hormoner, følelsen av å være i dårlig form og å være smålei av hele graviditeten. Med andre ord, jeg synger på siste verset nå 🙂

 

Kynnere: Fremdeles masse kynnere. Mest på natta når jeg ligger i ro. Hyppig kommer de også.

Bevegelser: Babyen er veldig aktiv, heldigvis 🙂  

 

Innkjøp: Jeg småkjøper ting og tang hele tiden. Denne uka har vi kjøpt inn litt flere bodyer og nattdrakter i størrelse 50, pluss at pappaen har kjøpt en sommercaps til jenta vår. Hihi. 


Vinterdress fra H&M. Bodyer fra H&M. Varmeflaske (til fødselen) og rosa hylle til barnerommet fra Søstrene Grene.  

 

Indre ro: Tja. Jo. Ja. Nja.

 

Sykehusbaggen: …. Jeg har i hvert fall pakket ned toalettmappa mi, noen go´sokker og lagt frem klær til babyen. Skal likevel innrømme at bagen er langt ifra ferdigpakket. Haha. Jeg er SÅ håpløs. Men hallo. Jeg har jo lista klar, så det går fort med resten.

 

Utstyr: Alt på plass, til og med babycall har vi kjøpt. 

 

Vektøkning: Dårlig med det den siste måneden. Fremdeles opp rundt 11,5 kg siden “start”.

 

Vann i kroppen: Ja, jeg ser ikke ut i måneskinn. Føttene mine er rævstygge, tjukke og BLÅ. Så nå er jeg på mitt lekreste 😉 

 

Strekkmerker: Ingen! Amen.

 

Tungt: Ja. Er egentlig litt tungt for tia ja.

 

Cravings:  Ingen cravings.

 

Plager: Blodtrykket er igjen for høyt, hodepinen er på plass, kvalmen er der, bekkenløsning er tilbake og jeg går som en 90 år gammel olding på grunn av nedpress. Men ellers dere, så er livet fint det 😉 

 

Humør: Litt lemen, som sagt, men med smilet på lur. Joda, jeg er stort sett fornøyd 🙂

 

Fødselsforventninger: Guri land. Nå har jeg forberedt meg i den grad det går an, så nå kan fødselen egentlig bare starte. Ja, jeg er lei nå.   

Lille, store Luna var også med på fotograferingen. Sjekk ut Luna_the_berner på Instagram! Haha. Venninna mi sin hund har BARE over 17 000 følgere der;)  Ikke rart. nydelig som bisken er. 

 

 

God torsdag videre!

 

 

#gravidbilder #gravid #uke38 #oppdatering #gravidfotografering #week38 #magebilde

3 kommentarer
    1. Så koselig. Godt det er bra oppfølging de siste ukene og kanskje på tide å pakke bagen ferdig? Plutselig vil hun ut, haha! 🙂 Blir nok koselig å ha en baby og bli kvitt hevelsene av alt vannet. Det må nok være det jeg gruer meg aller mest til, når det kommer til graviditet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg