MY TYPE OF COFFEE

Jeg har aldri drukket kaffe. De to gangene jeg har smakt det, har det vært kaffe blandet med noe annet, med andre ord karsk. Mulig jeg er traumatisert, men siden jeg var lita og sto opp på natta med lukten av ekte karsk eimende i stua, så bestemte jeg meg sikkert på flekken at det der, det skal jeg aldri drikke. Haha. Verken med eller uten det lille ekstra oppi. Vokste opp på bondelandet i Trøndelag vet dere 😉  “Sjokkerte” bekjente spør meg ofte hvorfor jeg ikke drikker kaffe, og hvordan jeg da overlever eksamenstid, tidligvakter på jobb osv. Eh, er det egentlig noe problem? Jeg vet jo ikke annet kanskje, men. Det er ikke noe problem. 

Min kaffe kommer i en boks eller en plastflaske, og den er gjerne svart. Slik ser den ut:

Den drikkes dog stort sett bare til middag, og sjeldent på morgenen… 

Jeg er avhengig, og har selvfølgelig innsett det selv. Kanskje like avhengig av denne som du er avhengig av kaffekoppen på morgenkvisten? Jeg drikker verken kaffe, juice, melk eller noe annet som kan skade tennene. Jo, rødvin i blant, men ellers går det kun i vann og brus. Så HVOR ille kan det da være for tennene? Jeg har til og med snakket med tannlegen, og han mener faktisk han ikke ser noe som helst av syreskader på tennene mine, til tross for at jeg har drukket brus ALTfor mye de siste fem årene. Mulig jeg har sterke tenner, så jeg får snakke for meg selv.

Det er litt dyrt, og derfor er det viktig å slå til når det først er tilbud, også uten at jeg vet det 😉

Mens jeg ventet på bussen etter trening i dag, gikk jeg på Nille for å kjøpe meg en ti-pack zero, det kostet bare 89 kroner. Ganske rimelig. Jeg kjøper jo brus omtrent hver dag (jeg vet jeg vet, ille. Men det ER min kaffe), så det var jo litt å spare likevel, tenkte jeg. Endte opp med tre pakker. 30 bokser. Haha. Jaja, why not. Det var nemlig tre for to, og jeg klarte ikke å motstå fristelsen. Vel, det var vel heller økonomen i meg som tenkte det var lurt og billig.  Det er jo sørenmeg et månedsforbruk det.

 

Så der gikk jeg da, med treningsbagen full av brus, og en handlepose med en ti-pack zero i hver hånd. 

 

Da jeg kom hjem begynte jeg straks på dagens middag: Grønnsakssuppe med kyllingpølse. Jeg forholder meg til middagsplanen fortsatt. Ny rekord 😉 Mmmm. Sunt og supergodt var det 🙂 I dag hadde jeg i gulrot, søtpotet, purre, løk, brokkoli, blomkål, hvitløk, chili og kålrot.  Suppa ble vellykket, vil jeg si. 

Jepps, og det var min dag. Nå tror jeg kanskje jeg skal ha meg ut på en liten gåtur, enten med søs eller alene. Anders drar nemlig på jobb ganske snart. Kjeeedlig. 

 

Ha en fin tirsdag!

4 kommentarer
    1. enig me d kine, vi overleve fint uten morgenkaffen 😀 e akkurat likens så du på d område, haha :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg