UT MOT HAVET

Hei!

I går hadde jeg en super frilørdag med masse sol, hav og strand. En perfekt sommerdag i vakre Trøndelag 🙂 Vi dro til Åfjord og kjørte båt til både Stokkøya og Asen. 

Anders kjøpte seg fridykkerutstyr til helga. Det kom faktisk godt med 🙂 Dykking i Trøndelag er vel noe annet enn Koh Lipe med rosa korallrev og gule, grønne og blå fisker. Men han så både krabber, torsk og sjørret. Det er jo kult det også, synes jeg. En morsom opplevelse ifølge han selv. Ble nesten litt sjalu. Ikke at jeg vil investere flere tusen i utstyr, men 😉

På Stokkøya spiste vi mat og drakk “hjemmelaget brus”. Det var veldig fullt og omtrent den travleste dagen i året på grunn av festivalen samme helg. Både Stage Dolls og Atle Pettersen sto visstnok på scenen 🙂 Liker Stokkøya! Det er så… Økologisk og hjemme-aktig der. Minner meg generelt på Fosen. Det er ikke en dårlig ting, akkurat 😀 Home ♥♥

Så fint! 🙂

 

Noen spiste reker, mens andre spiste fiskesuppe og pasta bolognese. Foccaciabrødet vi fikk ved siden av var fantastisk godt. Sprøtt, salt og helt nybakt. Med aioli, selvfølgelig. 

 

På kaia sto det forresten to karer og tilberedte kamskjellene de hadde dykket ned til 20 meters dyp for å finne. Herlighet, det er jo genialt med selvfanget mat, altså noe annet enn bare ren fisk, mener jeg. Stas å servere til gjester sikkert. 

Hadde med oss Wilson også. Wilsoooooon! For dere som har sett Cast Away med Tom Hanks i hovedrollen. Nesthovedrollen er nemlig hans beste venn på den øde øya, nemlig ballen Wilson. For joda, vi var innom to butikker. Coop Prix og sportsbutikken i samme “senter”. Vi kom begge ut med en handlepose hver. Anders kjøpte denne volleyballen, og jeg kjøpte meg en utrolig kul løpeshorts fra Nike. Til og med i Åfjord shopper jeg. . . . . Rehab.

 

På Asen fikk jeg meg en liten aha-opplevelse. Jeg har i 15 år lurt på hvilken øy jeg var på da jeg, pappa, farmor og flere i familien dro på dagstur en gang på 1800-tallet. Omtrent, i hvert fall. Den eneste jeg husker er en idyllisk øy med et fyr, langt borte fra land. Og sannelig, Asen var tydeligvis øya. Jeg kjente meg plutselig igjen. Gode barndomsminner :)) 

 

Det begynte å dundre i himmelen, og havet ble litt mer urolig enn det var da vi kom. Så sent som klokken 19.00 var vi på land i Åfjord igjen. En utrolig fin dag på havet, må jeg si. Godt selskap, god mat, fortryllende natur og ikke minst en sol som steika omtrent hele turen ♥

Turens søteste: 

 

Turens sinteste:

Haha. Han var like streng som han ser ut til. Dette må nok være svanefar. Han gikk rett mot bilen og begynte å hakke løs. Bokstavelig talt. En vakker, men tøff krabat som befant seg i en hage sammen med en mammasvane og tre søte små. Altså, den “stygge andungen”? For noe tull. Har du sett noe så søtt som disse små tassene? 

Vi kjørte hjem til byen i går kveld, og senga fant jeg tidlig. Nesten litt for tidlig. Viktig å lade opp til en ny jobbdag. Dessuten gjør sjølufta meg meget døsen. Ble verken potetgull, rødvin eller TV-kos i går nei. Jeg sovnet lenge før tolv. #Gammelkjærring

Jeg vet ikke hva jeg skal si om været om dagen jeg ass. Det er helt SYKT! Solnedgangene like så 🙂 Blir så fascinert av denne verden vi bor i. 

 

Nå skal jeg se ferdig VM-finalen! HEIA ARGENTINA! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg