F FOR FFFFREDAG

Ferdig med sunnhetsuke, og jeg går dermed rett på en fet, hjemmelaget lasagnemiddag. Nam! Fordi jeg fortjener det, tenker jeg vi sier. 

Dagene bare går i ett, og på fritiden ligger jeg på sofaen og snorker. Kanskje ikke hele tiden, men i hvert fall hver dag denne uken. Ble en nesten tre timers dupp på meg isted, men hallo. Det er tross alt fredag og fri i morgen 🙂 Dagen skal jeg kanskje bruke på å dra til mamma i Levanger en tur. Hun har vært tre uker på Malta, så hvis jeg drar, så skal hun få streng beskjed om å ha på seg kjeledress. Hun blir nemlig svart, og jeg er LIKbleik. Eventuelt at vi begge går i kjeledress. Det er bare meldt 19 grader i morgen. For oss i Trøndelag som er så vant med 30 grader dag inn, dag ut, så er 19 grader frrrreezing. 

I skrivende stund sitter jeg å ser på gamle bilder fra ulike turer. Fant en video fra flyet fra London til Værnes. En mann over høytaleranlegget sier cabin crew be seated for landing eller noe sånn. Så tar det et par sekunder før jeg bare: Han sa Cabin crew we see the problem!?!? Og Lene bare.. Tror ikke de ville utlyst det over høytaleranlegget hvis det hadde vært tilfelle. Også ler vi, hun av meg, jeg av nervøsitet. Haha!

Gleder meg sønder og sammen til Filippinene om en måned og fem dager 🙂 Det kommer til å bli helt magisk! Skal ikke skryte på meg at flyskrekken er særlig mindre enn før. Det hjelper ikke på med flystyrter og flyforsvinninger, men alle forstår at flykatastrofen i går var ren og skjær uflaks for Malaysian Airlines. Men det skjedde! Og det er nesten samme rute som jeg har tatt tidligere, altså til Thailand to ganger. Det er sykt å tenke på. Så tilfeldig er det altså. Tviler sterkt på at noen om bord på flyet hadde tenkt tanken om at noen kunne finne på å skyte ned flyet. Eller i det heletatt at det kunne styrte. Det er så forferdelig tragisk. singapore Airlines som vi skal ta, var 25 km unna flyet da det ble skutt ned. 

Det som utrolig nok ikke skremmer meg, er tyfonen på Filippinene. Jeg vet ikke hvorfor, men kanskje jeg bare ikke helt forstår omfanget, til tross for at jeg har sett hva tyfoner kan gjøre. Jeg gruer meg mer til en eventuelt innenlands flytur fra Cebu til Palawan. Klarer jeg det, så skyver jeg alle grenser så inni h. Det må være en av mine livs største utfordringer frem til nå. Tro det eller ei. Et flyskrekk-offer som meg er livredd fly som i lange tider har vært svartelistet i Norge. Men nå er vi ennå usikker på om vi reiser til Palawan eller om vi holder oss i Cebu-området. Det eneste vi vet er at vi skal sove to netter ved SAS Raddison Blu i Cebu City, for så å reise til Malapascua på nordsiden av Cebu. 

Femstjerners hotell med gratis drikke og mat hele dagen og kvelden 🙂 Iiiih, gleder meg! En av Filippinenes største shoppingsenter ligger få meter unna. 

 

Etter to netter drar vi hit – Malapascua. Jeg tviler egentlig sterkt på at noe kan måle seg meg Koh Lipe, men. . . Dette ser ganske allright ut. 

 En hel uke blir vi her 🙂 Så får vi se hva været og skjebnen fører oss mot resten av turen. Greit å ta det litt på sparket også, synes jeg.

Koh Lipe #Nofilter! Sett noe så fint. Jeg dåner av denne plassen! Regntid du liksom. 

 

Men om noen kan enten anbefale El Nido eller Bohol, så takker jeg på forhånd! Som sagt, den innenlandsflyvningen føler jeg litt på altså.

2 kommentarer
    1. Haha, word. Jeg har også hatt en uke med jobb + søvn. Og migrene, sia jeg har klart å IKKE DRIKKE BRUS ELLER SPISE GODIS HELE UKA!! Hadde aldri trodd jeg skulle greie det. Farvel, 3kg! Eller to. Eller noe. Føles bedre uansett.
      Husk at rent statistisk, så kan ikke flyet ditt falle ned. Det har jo nettopp skjedd. (Dessuten tror jeg å bli sprengt i lufta er en million ganger “bedre” enn å styrte. Vips, død. Trist men sant.)
      Så ok ut den stranda di. Kanskje den til og med slår to dager i Østersund, hvem vet?

    2. Ida: Herregud, Ida! Det er jo en prestasjon i seg selv!! :O Null brus? Tror du må lære meg…..
      Ja, heller eksplodere i lufta og ikke være klar over hva som skjer, enn å få med seg to-tre minutter med skrekkscenario. Men flyvertinna sa en gang til meg at før vi eventuelt styrter, så er vi alle slått i svime uansett. Hah! Betryggende, tenkte jeg.

      Har vært i Østersund, og det er cirka det samme så vidt jeg husker.. 🙂 Bare litt finere strand i Østersund da, kanskje. Dessuten har de Frøsund dyrehage der!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg