TURIST

God morgen! Jeg klager ikke i det hele tatt på at jeg har senuke i finværet 🙂 Det vil si fem timer i sola hver dag før jeg må dra. Denne uken er det meldt 26 og 27 grader hver eneste dag. Helt utrolig. Kan ikke huske sist vi hadde en så fin sommer. 

I går kom jeg hjem fra Levanger i syv-tiden på kvelden. Har hatt en superfin lørdag og søndag der. I går startet jeg dagen med å jogge en langtur i sola. I tillegg var en tredjedel bestående av laaaange oppoverbakker. La meg minne om at det var 25 grader allerede klokken halv elleve da jeg la ut på tur. Jeg hadde bestemt meg for å jogge helt frem til asfalten (som mamma hadde fortalt om). Jeg hadde verken Nike-klokka mi på eller vanlig klokke, og hadde aldri jogget der før. Var derfor helt blank på tidsperspektiv og hvor jeg var for så vidt. Men jeg endte opp med cirka åtte kilometer, minst tre av dem var steinharde oppoverbakker. Kom aldri til asfalten da. Begynte å bli så farlig varmt og null tilgang til skygge, så jeg måtte tvinge meg til å snu. 

Etter hvert kom SIlje og Vidar og spiste lunsj med oss. Mamma hadde laget en utrolig god kylling- og pastasalat med alt restekjøtt fra dagen før. Vi har mobbet mamma for matlagingen hennes fra da vi var små, men nå må vi vel begynne å holde kjeft snart, tror jeg. Fått dreisen på kjøkkenet den dama, tydeligvis! 

Kjøpte forresten denne sausen på Meny, tre for to. Vi kjøpte Chili-bærnessaus,, mexikansk glaze og tzatziki. Sauser som smaker magisk til grillmat, brød, kjøtt og hva som helst. Anbefales virkelig!

Satt i sola i et par timer før Silje og Vidar dro videre til Frosta. Anders kom også, så jeg, han og mamma kjørte en tur til Stiklestad.

Der driver de og forbereder spelet nå. Det var varmt i Levanger også ja, men der oppe var det KOKvarmt og 33 GRADER. HerreGUD. Hvem trenger syden? Jeg? Haha. Men Trøndelag er virkelig en snasen plass når det er fint vær.

Får dessverre ikke med meg spelet på Stiklestad i år, men har veldig lyst til å se det. Var øvinger mens vi var der. Jeg hadde håpet på å få sett en hest eller to. Den eneste hesten jeg så, var denne. 

Jeg har sikkert tatt 107584805 bilder av mamma oppgjennom tiden. På 99,9999 prosent av dem gjør hun seg til. Dette er vel intet unntak..? 😉 

Anders satt vi fast i denne, også gikk vi et par runder rundt i området. 

Who’s the guilty one..?  Noen må ha hatt det litt ekstra gøy under øvingene, vil jeg tro.

 

Satt oss til slutt ned ved restauranten der, og fikk i oss litt is. Ord kan ikke beskrive den varmen. Det var Kroatia-varmt på en av de varmeste dagene, tør jeg påstå. 

Stakkar blomst. Om jeg var en blomst etter joggeturen i går, så hadde jeg sett sånn ut.

 

Senere på ettermiddagen kjørte vi hjem mot Hommelvik. Første vi gjorde da vi kom hjem var å rundvaske hele huset. Da er det sannelig godt å kunne sette seg ned etterpå med god samvittighet. Avsluttet kvelden med ost, kjeks, potetgull og litt rødvin. Jeg og Anders har en rekord-sen sommerferie i år, starter ikke før 22. august, så det er viktig for oss å bruke helgene for det det er verdt. På onsdag reiser Anders til nord og tar langhelg. Jeg skal derimot jobbe. Det gjør meg ingenting, heldig som jeg er 🙂

Nå skal jeg nyte sola og jobbe med “brunfargen” jeg ikke har. Må sikkert bo i solarium i to uker i strekk for å få en grunnfarge til Filippinene. Aldri før har skrotten vært så bleik i juli, eller noen gang, egentig.

 

God mandag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg