HJEMMELAGET PEKINGSUPPE OG NULL-KALORI GELE

Hei!

Da er det litt vel lenge siden jeg stakk innom sist. Mens mange ligger og late seg på stranden, så er det travle tider her i hvert fall. 

I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noe som er fantastisk godt når det først er godt! Nemlig pekingsuppe 🙂 Mmmm. Er jo et perfekt innevær nå i dag, og det er vel heller ikke lenge til suppe-sesongen slår inn for fullt med tanke på våte og kalde høstdager ikke langt rundt hjørnet. I en pekingsuppe kan man hive oppi det meste så lenge bitene er skåret i små, små biter, vil jeg påstå. Jeg hadde ikke vineddik blant annet, noe jeg egentlig anbefaler å bruke når man først skal lage pekingsuppe. Men det gikk da fint det og. 

 

 

Tilsett maizena på slutten forresten! Og krydre etter smak og behag 🙂 Jeg kjørte på med en del pepper, thai-krydder og litt chilipulver 🙂 Du kan også velge å ha i glassnudler eller hva som helst annet. Som sagt, pekingsuppe er så smak og behag når det kommer til ingredienser. 

 

 

Til dessert spiste jeg hjemmelaget gele laget av Fun-saft. Jeg brukte jordbær og kiwi. Nam! Det ble veldig godt, utrolig nok! Enkelt er det også.

I hele “oppskriften” er det hele ti kalorier hvis man bruker Fun-saft med kiwi og jordbær. 

 

 

Ellers har jeg hatt en fantastisk god helg med avslapping, mye god mat, ost og kjeks, vin, fjelltur, Fosen-tur og mye familiekos 🙂 Vi bestemte oss nemlig for å dra til Åfjord på lørdag formiddag etter jeg kom hjem fra trening. Vi tok valget på cirka tre minutter, så det var bare å kaste seg i dusjen, hoppe i bilen og kjøre avgårde til ferga for å få mest mulig ut av dagen. Været var nydelig. På søndag rakk jeg både en fjelltur med Randi, et besøk i Stadsbygda hos en god venninne og i tillegg en svipptur innom Hindrum for å besøke både mamma, pappa, Linda, Tore og ungene 🙂

En innholdsrik helg på egentlig ganske kort tid. 

Jeg og Anders tok på oss ansvaret med å lage middag på lørdag. To hjemmelagde pizzaer med supersprø bunn og deilig fyll, om jeg skal få sagt det 😉

 

Tok en liten skål jägermeister i de søteste shotglassene!

 

Mælanakken, 345 meter over havet.

 

 

Jeg og min flotte svigerfar! 🙂

 

 

God kveld videre!

#sukkerfri #gele #mat #oppskrift #matoppskrift #pekingsuppe #psmf #åfjord 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg