FLOWERMANIA

Begynte å tenke over at det kanskje ikke er den beste timingen å kjøpe inn blomster for tiden. Men likevel har jeg stuen så full av blomster som den aldri før har vært. Altså, levende blomster, ikke uttørkede og innskrumpa som de vanligvis bruker å være her i heimen. Alle er fargerike, store og frodige (ennå). Jeg tror egentlig ikke jeg skal bekymre meg veldig over hvem som skal vanne blomstene når vi reiser bort. Har jeg rett, så dør samtlige før vi rekker å dra. 

Problem solved!

Jeg har fire hotensiaplanter på stua, roser og urter. Til og med en hortensia på verandaen. Der står den godt sammen med tolv halvdøde jordbærplanter. Ble ikke noe jordbær i år, for å si det sånn. Rart ja?

Haha. Jeg startet egentlig et slags hageprodjekt tidlig i sommer. Og de har utrolig nok “levd” helt frem til nå. Ser småpjusk ut ja. Jeg hadde til og med laget et bedd med jord til dem. Det stoppet da to liter jord ikke holdt i beddet mitt. HAHA. To liter er absolutt ingenting. Jeg kom meg aldri til plantasjen eller OBS for å kjøpe mer, så de stakkars plantene ble stående og sulte og tørste på verandaen i 50 grader. 

Jaja. Bedre lykke neste år?

I går fikk jeg besøk av tante Mona, mamma, Silje og Emma, mitt søskenbarn. Ble plutselig en aldri så liten samling uten at det egentlig var planlagt. Men det var veldig koselig! Tanta mi hadde med en forsinket bursdagsgave til meg, to veldig fine vaser og en blomsterpotte i samme stil. I tillegg fikk jeg en hortensia og et utrolig deilig duftelys. Mmm, Cashmere cream het det, fikk lyst til å bytte ut bollene og sjokoladen med lyset. Så godt luktet det 😉

 

 

I bakgrunnen ser dere blomstervasene. I liiiiike! Synes Mester Grønn (der det er kjøpt) har kommet seg SÅ mye de siste årene. Sikler omtrent hver gang jeg er innom. 

 

Helt ærlig, blomster er undervurdert. Det gjør et hjem så mye mer hjemmekoselig! Bare så synd at jeg klarer å drepe dem før jeg i det hele tatt rekker å pakke dem ut av plastikken. 
Men kjære vene! NOK om blomster! Enn det. Blomstermorder som jeg er, og likevel klarer jeg å skrive et helt innlegg om akkurat blomster. Må si fantasien og kreativiteten løper løpsk for tiden… Eeh.  

Apropo blomster (… Jada jada). Jeg kjøpte det søteste sengesettet her en dag. I tillegg har jeg fått et par supersøte, blomstrete servicefat. Masse forskjellige uten at noen er i samme sett. Litt retro og shabby chic eller noe sånn.

Da var det nok om blomster for denne gang.

Kom nettopp hjem fra date med min kjære Lene. Vi spiste rød karri på Lille Saigon. Ute høljet regnet ned og tordenværet raste så hele restauranten ble løftet av stolene i det det smalt. Det var ille! Et sekund tenkte jeg faktisk terror. Terror-nervevraket. That’s me. 

Nå er planen å se siste episode av både PLL og Real Housewives of New York av alle ting. Jeg er hjemme alene, så nå blir det hæla i taket og tenna i tapetet. 

Ønsker dere en fin kveld videre. 

TI DAGER IGJEN TIL FILIPPINENE. Sorry ass, men det kommer ikke et eneste innlegg de neste fire ukene der Filippinene ikke nevnes 😉 Just sayin. 

 

F I L I P P I N E N E ! ! ! ! ! ! 


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg