MED EGEN PIZZAOVN I HAGEN

Jeg er i himmelen! Favorittmaten min er italiensk pizza, og nå kan jeg lage det helt selv i vår egen hage 😀 Jeg kommer til å spise meg dø’lei av pizza, men amen for det! Vi er så heldig som  har fått noe sånn ass!

Fy SØREN så deilig! 

Da jeg kom hjem fra jobb klokken syv var jeg seriøst på vei til å legge meg. Jeg var helt skutt. Formen var laber og hjernen var blank. Jeg skulle egentlig ut å jogge rundt Stavsjøen. Det ble det i hvert fall ikke.

Anders foreslo at vi måtte teste pizzaovnen for første gang. Egentlig en fin dag å gjøre det på siden det blir siste helg hjemme på fire uker. Vi har nemlig ikke fått satt sammen ovnen før i dag. Anders fikset det hele ut, mens jeg laget deig og ordnet med saus og ingredienser. 

Hadde skikkelig problem med pepperkverna, og har tenkt på det en stund at vi må snart kjøpe ny fordi det ikke kommer noe ut av den. Den er elektronisk altså. 

Og jeg bare: Anders, seriøst. Nå må vi kjøpe ny pepperkvern.
Anders: Eh, har du sett hvor stor pepperkornene er…?
Meg: Stor..? Eh, nei. Det er vanlig størrelse.
Anders tar fra meg kverna og lukter på den.
Anders: Kanskje ikke så rart at det lukter jul her. DET ER NELLIKER, IKKE PEPPERKORN!

 

HAHAHA. Jeg holdt på å daue! Ikke rart maten de siste tre ukene har smakt litt vel… Spesi, eventuelt indisk-ish! Jeg dør på meg selv. Only me, only me… Jeg er så idiotklebb at det finnes ikke ord. Senest i går synes jeg det smakte litt VEL tacokrydder av det tacokrydderet fra Iherb. Sammen med det peiset jeg nemlig på med “pepper”. Altså, nelliker. ÆSJ!!

Noen som har lyst på tacokjøtt med nelliker, ja? Ikke jeg heller. . . . .  

Rett i joggedressen da jeg kom hjem i hvert fall. Aah, det er så godt det. Slappe bukser og uten BH. Søtt… Hehe. Men å ha på BH er egentlig bare plagsomt (bortsett fra den nye jeg inveseterte i). Jo løsere jo bedre! Sa kalljen…. nei huff, usj.

Tilbake til pizzaen. Vi kjøpte inn mozzarella, skinke, chorizo, strandaskinke, løk og sopp. Vi har helt ville på å få satt den første i ovnen. Vi løp omtrent frem og tilbake. Det tar jo bare fire-fem minutter å steke pizzaen, så vi prøvde å bake ut neste pizza samtidig som vi fulgte med pizzaen som sto inn.

Sånn ser ovnen ut. Ikke superstor, men akkurat passe perfekt størrelse. Ovnen kan brukes til all slags bakverk, spesielt brød og sånn, og grilling av kjøtt, pizza osv 🙂

 

Vi laget fire småpizzaer til sammen. Testet med rød pesto på også, MmmMmmMmm. Nam ass. Bunnen ble knasende sprø, og vi kunne lik så greit ha spist disse pizzaene på restaurant. Vellykket! 

 

 

Resultatet:

Altså, man kan ikke nyte en hjemmelaget, italiensk pizza uten et glass rødvin på en fredag altså. Planen var å være litt sunn i dag. Ups. Utskeiing på høyt nivå 😉

 

I morgen skal jeg opp tidlig for å dra til frisøren 🙂 Vureder å bli bittelitt lysere i lengdene. Valgets kvaler hver eneste gang vet du. Livet er hardt. Frisøren min skal forresten ut i permisjon snart, gjett om jeg gruer meg. Hvem i svarte skal fikse håret mitt da..? 

 

 

Ønsker dere en flott kveld videre 🙂 

H E L G ! 🙂

6 kommentarer
    1. dævven for en luksus! hva koster et sånt underverk?? vil ha! uten nellik da.. og uten pepper. pepper på taco?? ka e det?? (legg merke til den nye effekten – TO spørsmålstegn.)

    2. Ida: Bruke ikke taokrydderpose vettu, så det e kun litt pepper for å få mer smak på tacoen. Evt nellik da 😛 Hahah. ÆSJ!
      Vi va suuuperheldig og fikk pizzaovnen :)))) Men det koste altfor my ja. Rundt 8000-9000 krona :O

    3. Kan du legge ut oppskrifta på deigen? detaljert om hevingen og. min bare eser ut hele tiden..

    4. Kristin Hopstad: Hehe. Helt ærlig, vi bruker aldri oppskrift på deigen. Men vi bruker lunket vann, vanlig mel, fersk gjær, olje og salt 🙂 Også elter vi den godt og baker ut deigen suuupertynn. Nesten så tynn at den revner. Hvis ikke eser den ut som du sier!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg