FAT BASTARD

Her har klokken passert tolv på kvelden allerede. Da jeg kom meg ned fra loungen, la jeg meg med Anders og tok en kjapp dupp. Eller, det skulle være det, men jeg våknet FIRE timer etter. Mer sliten enn jeg trodde muligens. Anders lå også pal, så han sov sikkert i fem-seks timer før han kom seg opp. 

Vi var litt usikker på hva vi skulle gjøre i kveld, om vi skulle spise eller hvor vi egentlig skulle gjøre av oss. Har bestemt oss for å ikke gå ute på kveldstid (alene). Er nemlig litt skeptisk. Dette er ikke Bangkok akkurat. Av det lille vi så da vi kjørte taxi i sted, så forstår jeg at det er ufattelig mye fattigdom, og ikke i nærheten av sånn som Bangkok er. Der føler jeg meg trygg, uansett. Her er jeg mye mer skeptisk kjenner jeg. Ingen vits i å utfordre skjebnen heller. Det er mye mindre etablert  på alle måter her enn i Bangkok. Men nå har vi ikke sett byen i dagslys, så det kan hende vi tar helt feil også.

Vi dro i hvert fall å spiste på Michellangelo, en restaurant rangert helt på toppen av restauranter i Cebu på Tripadvisor. Jeg bestilte meg pasta carbonara og Anders bestilte pizza. I tillegg hadde vi en forrett, fire glass rødvin, øl, brus og tre desserter. Det ble 2000 peso, det vil si 290 kroner. Det var i tillegg en dyr restaurant, så prisene er ikke akkurat noe å klage på 🙂 Men maten var dessverre litt skuffende. Pizzaen var det mer ost på enn bunn og noe annet. Carbonaraen var god, men litt vel lite salt etter min smak. Isen var ikke særlig italiensk, men vinen var god da;) Også var det koselig og godt og komme seg litt ut i “frisk” luft. Ute er det cirka 30 grader nå på kvelden. DEILIG! Inne i hotellobyyen e det kaaldt. Type fryse-kaldt.

Helt seriøst. Eneste vi har gjort det siste døgnet er å spise, spise, spise og sove. Altså på flyet hit. Ble jo omtrent tvangsfóret til enhver tid. Likevel fikk vi ned en treretters middag i kveld. 

I morgen har vi satt av dagen til S H O P P I N G! Det er bestemt i lag, tro det eller ei 🙂 

 

Siden vi er livredde turister, så har vi dratt tilbake til hotellrommet. Nå skal vi spille kort 🙂 For å lette stemninga til når Anders taper (som han garantert gjør), så bestilte vi litt roomservice. Hihi. Litt luksus må man unne seg 🙂

Da vi ringte roomservice-mannen, spurte han hvilken vin vi ville ha. Vi sa han måtte ta noe som passet oss best mulig. Han dukket opp med denne:

 

Fat bastard.

 

 

Vi koser oss!

Men nå skal jeg gruse Anders i idiot 😉

Adios!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg