22 (MAKEUP) FAVORITTER

Om jeg ser bort i fra den perioden jeg nektet å børste håret, hatet å gå med trange sokker, lekte politi og tyv med naboguttene og ramponerte toalettmappa til søstersen, så har jeg alltid vært opptatt av sminke. Det startet med glitterøyenskygger, brune leppestifter, men heldigvis aldri heavy eyeliner som alle andre fjortiser tramper i fella med. Men sminke har, og er en stor interesse, spesielt har det vært det etter at jeg jobbet i parfymeri et par år. 

Jeg er mer den impulsive sminkehandleren som kjøper det som ser fint ut, og det jeg har lest er bra. Jeg har ganske sjeldent favoritter som jeg ikke klarer meg uten. Jeg prøver og feiler.. Haha. 

 

Her er mine 22 favoritter som ligger spredt rundt på sminkepulten min akkurat nå 🙂 Hvis jeg skal dra frem tre produkter som toppfavoritter, så må det være MAC Concealer, Dior Airflash Foundation og Highlighteren fra BareMinerals. Den fra Bobbie Borwn er kun testet to ganger, så mulig den overtar plassen ved et senere tidspunkt:)

 

I    MAKEUP

 

1. Dior Airflash Spray Foundation // 2. Essie neglelakk – farge Mademoiselle // 3. Lancomé matte øyenskygge/brynsfarge nr. 204 // 4. Chanel solpudder N30 // 5. Bobbie Brown Bronzing Powder – farge 2 medium 

6. Kanebo Total Finish Powder – farge 204 // 7. BareMinerals Well-Rested Highlighter // 8.TheBalm May-Lou Highlighter // 9. TheBalm Hot Mama Blush // 10.Bobbie Brown Illuminating Face Base 

11. MAC Pro Longwear Concealer NC30 // 12. MAC Blush – farge Satin // 13. YSL Shocking Macara // 14. Guerlain – Terracotta Bronzing 04 Sun Blondes // 15. Fred Hamelten pinsett // 16. Estée Lauder – farge Vanilla Truffle

17. MAC Studio Fix Powder NW25 // 18. Clarins Eclat Minute 01 // 19. MAC Founfation Brush 130 // 20. Solbriller fra Forever21 // 21. Øredobber fra Bik Bok // 22. YSL Ring

 


 

 

 

Har du en makeup-favoritt?

 

3 kommentarer
    1. Kanebo er det beste pudderet. Som deg interesserte jeg meg ikke så mye for sminke før jeg begynte å jobbe i Parfymeri, den gang det het Estethique, i 1998. Har siden den gang vært fast bruker av Kanebo sitt pudder. Det er bare best ! Har enda ikke funnet noe som er like godt som den 🙂
      God Helg !

    2. Bloggnoia: Jeg må si meg enig. Kanebo sitt pudder har jeg faktisk fortsatt å kjøpt i omtrent ti år 🙂 Også Dior Airflash synes jeg er utrolig fin på 🙂

      Ønsker deg en god helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg