50 Q&A

 

1. Hva var det siste du skriblet ned på et papir? 
For ti minutter siden skrev jeg ned en hel ukes handleliste, og middagsliste like så.

2. Hva har du alltid i vesken? 
Jeg er faktisk ikke så flink til å bruke veske, ettersom jeg ofte benytter lommene på jakken. En uting, men når jeg har veske med, så kan jeg ha alt fra et skjell fra stranda til ti leppestifter, mobil og kortmappe. Jeg er ufattelig dårlig på å tømme veskene, og på et par måneder er det temmelig mye rart som samles seg opp. Som blant annet et stort skjell fra stranden 😉

3. Hva bestiller du på kafé? 
I hvert fall ikke kaffe.. Men det blir stort sett en cola zero, salat, burger eller noe i den duren. Aldri bakst eller desserter, faktisk.

4. Hvilke nettsider besøker du daglig?
Ai ai ai… I hvert fall VG, Dagbladet, Aftenposten, Adressa, Gmail og Facebook. 

5. Hvem ringer du til når du er sint/lei deg?
Søster Silje må tåle mye sutter fra lillesøster. Herlighet, burde hatt pokal. Det burde også Lene og Annette hatt. 



6. Hvilken farge er det på tannbørsten din?
 
Rosa og blank. Sjokk. 

7. Kan du bytte olje på bilen? 
For et TEIT spørsmål….. Nei.

8. Hva har du hatt av kjæledyr? 
Jeg har hatt x antall katter da jeg vokste opp, det samme med kaniner. Det var egentlig ikke så lurt at venninna mi sin kanin kom på besøk en gang i ny og ned. To kaniner ble til 19 på et kort tidspunkt. Jeg har hatt hest på fór og tre undulater til sammen. Akkurat nå har jeg to pusekatter.

9. Har du noen piercinger? 
Nada complada!

10. Norge på sitt beste?
En sommerdag med solskinn og grønn natur på Fosen! 

11. Hva gjør deg lei deg?
Urettferdig behandling, at noen rundt meg skuffer meg, eventuelt om jeg skuffer meg selv, og det å ikke lykkes med ting jeg gjør. 

12. Hva gjør deg glad? 
At jeg får til det jeg VIL få til, nå ambisiøse mål, være fonrøyd med meg selv, støttende folk, gode venner, kjæreste og familie, små hverdagsgleder, gode samtaler, bra musikk, god mat og nye klær 😉 

13. Hva er drømmejobben din? 
Det er å jobbe som journalist eller innen fagfeltet generelt, på heltid. Men hadde jeg fått kombinert journalistikken med for eksempel reising, så hadde det vært så bra som det hadde gått an å fått det.

14. Abonnerer du på et ukeblad?
Nei, men jeg får fagbladet «Journalisten» tilsendt. Altså, ikke et ukeblad, så nei.


15. Hva var det siste du kjøpte? 
Det var en chicken salsa, cola og pommes frites på MC Donalds i går.  

16. Liker du kinesisk mat?
Jepps, det gjør jeg. Er mer fan av indisk, vietnamesisk og thailandsk mat, men.

17. Når var du i kirken sist? 
Det var i begravelsen til mormor for cirka en måned siden. 

18. Hvem var den siste som gjorde noe ekstra spesielt for deg? 
Camilla, som inviterte meg på overnatting, vin og pizza på fredag 😀

19. Har du noensinne vært i en ambulanse? 
Nei. Bank i bordet.

20. Hvor mange land har du vært i?
15 land! Og flere skal det bli. 

Thailand (to ganger)
Filippinene
Kroatia (tre ganger)
Nederland
Tyskland (to ganger)
Danmark (fire ganger)
Finland (tre ganger)
Sverige (1479 ganger)
Polen (to ganger)
Bosnia
Tyrkia (tre ganger (for mye))
Tunisia 
Bulgaria
Spania
England (to ganger) 

21. Hvor lang tid bruker du om morgenen? 
Det varierer, men fra jeg står opp av sengen, finner klær for å ha på meg, og til jeg er ut døra.. Cirka 25 minutter.

22. Banner du ofte?
ALTfor mye. DET er en uting, det.

23. Hva er det lengste du har campet i et telt?
Det er jeg litt usikker på, men kanskje to netter?

24. Hvor mange søsken har du? 
To storesøstre.

26. Hvor mange steder har du bodd? 
Jeg høres ut som en ekte tater nå, men hvis jeg teller opp stedene innad i Trondheim også, så blir det intet mindre enn 13 steder. 

27. Hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med? 
Akkurat nå må det være tommelen min, som har valgt å låse seg. Takk for den.

28. Hvilken kroppsdel er du minst fornøyd med?
Det er jeg faktisk usikker på. Aldri tenkt over det.

29. Er det viktig å feire bursdager? 
Helt ærlig? Nei. Men gjør jeg det? Ja.   

30. Har du tatt vare på klesplagg fra da du var liten?
Ikke jeg selv, men jeg fant ei T-skjorte jeg brukte da jeg var kanskje ti år en gang her. Den brukes nå som nattskjorte i blant. Må si jeg har vokst heftig de siste 18 årene..

31. Nevn én ting som er irriterende med å blogge? 
At jeg tukler så lenge med innlegget, altså ser tre episoder med serie eller 
spiser middag og alt sånn i mellom før jeg får postet det. Det betyr at jeg alltid, før eller siden, får ekstremt dårlig tid hver gang et innlegg skal postes. Det tar alltid mye lengre tid enn man tror!


32. Hvor mange glass vann drikker du hver dag? 
Ikke mange nok. Jeg er ekstremt (!) dårlig til å drikke vann. Rart jeg ikke er innlagt med dehydrering, faktisk.

33. Når legger du deg om kvelden? 
Vanligvis rundt 23.00-00.00.  

34. Favorittfag på skolen?
Skolen jeg ikke går på? 

35. Potetgull eller smågodt? 
Potetgull. Min svakhet i livet.

36. Siste filmen du så på kino? 
Jeg er dritsær når det kommer til kino. Jeg har ikke tålmodighet til å sette meg i en kinosal, høre folk rundt meg knaske godteri i ørene på meg, og se en film som varer i over en time og som jeg kanskje synes er talentløs. Jeg kan ikke huske sist.

37. Det mest romantiske du har gjort? 
Etter å ha tenkt i x antall minutter, så innser jeg nå at jeg mangler alt av romantisk sans.  

38. Den perfekte vertinnegaven er? 
Vin eller gavekort hos en frisørsalong.

39. Hvor gammel er pappaen din?
Pappa er 58 år, og sprek som få!


40. Har du vært i avisen? 
Jeg er mer fan av å være den som skriver OM folk i avisa 🙂

41. Et sitat du liker? 
Ordne sæ til jul.

42. Hvilken farge liker du best på neglene? 
Rød, svart, hvit og rosa. 

43. Ett kjøp du har brukt mest penger på?
Chanel-veska mi. Men jeg angrer ikke!

44. Er du forfengelig? 
Jeg er vel mer den typen som elsker å pynte meg fordi jeg synes det er utrolig morsomt. Men jeg er jo selvfølgelig litt forfengelig også, ja.

45. Finnes det noe du virkelig har lyst til å gjøre, men ikke har hatt mulighet, tid eller råd til? 
Ja, jeg har utrolig lyst til å reise Asia rundt! I tillegg vil jeg dra til Karibien og Maldivene. 

46. Har du vært gift eller forlovet? 
Ser ingen ring på fingeren jeg, nei… 

47. Hva kjøper du helst: klær, vesker eller sko? 
Klær!

48. Føler deg ung eller gammel for alderen? 
Jeg føler meg nok ganske ung for alderen. Jeg tar meg selv veldig uhøytidelig, og mener at alder bare er et tall, noe det jo er. Jeg blir fortsatt spurt om leggis når jeg kjøper vin på polet, for å si det sånn. 

49. Hvilke uvaner har du? 
Jeg river av hud på leppene.  

50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med å svare på alle spørsmålene?
Nå skal jeg kjøre til butikken for å handle matvarer som skal vare i en hel uke! Sist jeg handlet, fikk jeg mange medlidende blikk der jeg slepte meg ut av butikken. Jeg så ut som et pakkesel med fire store handleposer og en fire-pack 1,5 halvlitere pepsi max, som jeg knapt klarte å bære.

6 kommentarer
    1. Takk for tips ang. Filippinene på bloggen 🙂
      Har rolig dag inne, så pusler litt på blogger rundt omkring. Håper det går greit at jeg stjeler disse spørsmålene fra deg, hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg