REAL HOUSEWIVES OF HOMMELVIK S01E01

 

Først og fremst, der ingen skulle tru at nokon kunne bo. I hvert fall ikke at jeg kunne bo 😉 Men det gjør jeg da altså. I Bumblebeebay, som det kalles så fint på Housewife-språket. Så i dag har jeg gjort det jeg bruker å gjøre hver fredag, nemlig å bake boller, vaske hus, støvsuge, tørke støv, handle på Ikea, og drikke et glass rødvin til Gullrekka da, selvfølgelig. Sistnevnte er vel det eneste som er en sann fredags-rutine her i huset. ÅÅhh, husvask altså.. Skulle virkelig hatt oss en privat hushjelper, faktisk. Jeg er nemlig ekstremt håpløs når det kommer til vasking. Jeg hater det, det er SÅ kjedlig.  Heldigvis har jeg Salmeboka minutt for miinutt gående på NRK2 nonstop, det gjør at det rykker godt i rockefoten ja. Bare å svinge staven! Til langt på natt, ser jeg…

Etter konserten sist helg, har jeg virkelig fått Anders Jektvik på hjernen. Enten jeg er i dusjen, i bilen, på stua, i senga. Jeg spiller (og gauler) «Tøv» og «No som alt e bra» konstant. Til og med som bakgrunnsmusikk til salmeboka minutt for minutt. Er ikke måte på. 

Åh herregud!! Først nå ser jeg at NRK-sendinga er fra Trondheim! Jøss 🙂 Spørs om det blir noen småfulle trøndere som raver ved kirka utover nattetid da. Sånn sett er det vel ganske greit at jeg befinner meg på Hommelvik. Plutselig hadde jeg havnet på NRK, og det av feil grunn… Sikkert en fin arbeidssøknad jeg kunne lagt inn der ja. Oh no! Står de der i morgen også?  I så fall bør Anders ha bånd på meg under julebordet.

 

 

Men det er sant altså, jeg har faktisk bakt boller nå på kveldinga. Søstersen har bursdag i morgen, så jeg tilbydde meg å hjelpe til. Er ganske snill på en god dag jeg. Det er kjæresten min også, som kom hjem med roser til meg i dag 🙂 Det var hyggelig. Desto mer hyggelig når det vanligvis skjer en gang i skuddåret :)) Det gir kjærestepoeng, uten tvil.

 

Men nå skal jeg nyte salmene videre. Det verste er at jeg faktisk sitter å ser på, men nå får de en tøff konkurrent. Nemlig Anders Jektvik. 

 

Følg meg på RHOH neste fredag også. Jeg har en tendens til å blogge en gang i uka for tiden, ser jeg…. 

God kveld!

6 kommentarer
    1. Må vel legg inn en housewife fra Malvik æ også – og det bli ikke my bolla og rose her nei… her e det tacoresta på benken og first price-cola i glasset. Eller, det e tomt … 😛 Litt større white trash-faktor i denne enden av malvikveien ja!!

    2. SisterConfusion: Hahaha, Ida 🙂 Vanligvis tror æ nok at tilfellet e at jo mer bort fra byen og mer mot Hommelvik, jo mer trashy. Altså, du har itj sett mæ i ukedagan. Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg