SÅNN GÅR NÅ DAGAN

Hei!

 

Natt til i går hadde jeg en litt frustrerende drøm, som egentlig kun gikk ut på å redde en mus som kattene hadde fanget. Jeg strevde febrilsk for å redde den, men de klarte å få kloa i den hver eneste gang jeg fikk nappet den fra dem. Charlie har jo vært pjusk i det siste, og jeg kan ikke huske sist han fanget et dyr (som vi har sett).

Helt til i går, selvfølgelig. Herregud, så rart treff altså! Jeg er litt sanndrømt, bare å innse det først som sist.

 

Han tok musa, som jeg var helt sikker på at var død, med inn. Plutselig hoppet den ut av kjeften på han, rygget tilbake med ansiktet mot Charlie,  og løftet opp ene fremlabben som om han pekte på Charlie. Hadde musa snakket, så hadde det nok kommet noen bannord og mer til fra dyret! Haha. Det er den råeste musa jeg noensinne har enset. For ikke nok med det. Jeg ville jo redde musa, og løp rundt etter den med en kjøkkenhåndduk for at den ikke skulle bite meg. Vi snudde stua på hodet og prøvde forgjeves i omtrent tre kvarter før den ble søkk borte. 

Ikke akkurat stas med 35 kvadratmeter stue når det er en mus løs en eller annen plass….. Anders fikk ansvar for å se etter den i tre sekunder mens jeg hentet en kjøkkenhåndduk til meg selv. Og selvfølgelig klarte han å MISTE synet av den. Hvordan går det an??

Altså, vi måtte jo finne musa før vi tok kveld, for å siiii det sånn! Jeg gikk en ny runde, og holdt på å le meg skakk i hjelp da jeg endelig fant den stakkars krabaten. Han hadde klatret helt OPP gardinen, og satt på gardinstanga, to meter over bakken. Hahaa! Ja, jeg har hørt uttrykket klatremus før, men har aldri sett ei mus vise klatreferdigheter i likhet med Reinhold Messner altså. I så fall, musa viste ikke samarbeidsvilje, tok i seg rennafart og hoppet ned på gulvet. Dere skulle sett den, han var helt RÅ. Den landet på vinduskarmkanten først, og deretter ned i gardinen, heldigvis. Altså, jeg tenkte den døde tvert i det den traff kanten først, det var jo sikkert et selvmordsforsøk! Men neida, den var like pigg som før idet den pilte rundt i nok et kvarter. 

Da Anders endelig fikk tak i musa, klarte den å hoppe ut av jøkkenhåndduken og ned på ryggen til Charlie. Herregud, som jeg omtrent grein av latter. Den sprang fra kattlabb til kattlabb før vi etter hvert fikk jaget den ut verandadøra. 

 

Sorry Charlie. Men du har fortsatt en lekemus.

 

SÅNN GÅR NÅ DAGAN! 

For en fighter. Herlighet, i vanskelige situasjoner i fremtiden skal jeg ikke tenke på Malala, Bjørgen og disse heltene. Jeg skal tenke på musa som hoppet på ryggen til Charlie og sprang som en Gud mellom labbene hans mens katta skvatt unna. 

 

#minhverdagshelt 

 

Luis derimot, han nøyer seg med bamsen sin. 

 

Nå ser jeg The Julekalender og venter på at kjøpapizzaen skal bli klar. Anders er ikke hjem før sent ikveld, så nå er det ro i stua! Jeg bestemmer middag OG over fjernkontrollen. Amen to that. 

 

 
xv

 

 

 

God kveld! 

Jeg skal sitte klistret til skjermen for å se Brennpunkt i kveld, btw! 

 

4 kommentarer
    1. SisterConfusion: Det va ei supermus, rett og slett 😉 Æ tror vi friskmelde Charlie etter at han klart å fang ei mus:P Men etter nok en runde til dyrlegen og en ny antibiotikakur, så e han godt på vei til frisk ja :))

    2. SisterConfusion: Ja, men han har fortsatt den kraftige bilyden på hjertet, men tydligvis hadd det ingen sammenheng med at han va slapp den her gangen, tror vi 🙂 Heldigvis! Men han va skikkelig slappis ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg