WISH ME LUCK

Halloisen.

Så har dagen kommet.  Den jeg visste jeg ikke kom til å slippe unna, men som jeg gruet meg ihjel til å møte. Jepp, jeg skal ut å kjøre på viterføre. Jeg har vært med på flere nestenkræsjer med sleng på glattføre, og det sitter virkelig stuck i meg som om det skjedde i går. Jeg har derfor aldri ordentlig kjørt på sånn type vinterføre med sludd i veien. Helt til i dag. Mulig dette er mitt siste blogginnlegg *knockthewood*. Jeg virkelig hater dette. Det er tre ting jeg HATER. 1. Fly. 2. Dykking. 3. Å kjøre på vinterføre.

 Ble tvingt til å ta en prøvetur sammen med Anders isted. Herregud. E6 er jo for så vidt veldig greit, men veiene TIL E6. 

Anders: Hvis du ligger for langt til venstre, kjører du ut av sporet og kræsjer med bilen som kommer imot. Hvis du ligger for langt til høyre, så kjører du garantert i grøfta. 

Ehh, okei. Meget beroligende. Og så slipper han meg alene på veien ut i fra den sykt bra erfaringen jeg har? Altså, aldri kjørt på glattføre etter glattkjøringa i 1864. 

Jeg vurderte buss, men jeg orker rett og slett ikke å bruke tre timer på busskjøring og venting. Det er tross alt søndag, og bussen går en gang i året, omtrent.

Heldigvis fikk jeg for første gang kjørt på en stor parkeringsplass for å dra i brekket og kjenne på at bilen slapp og fikk sleng. Det er jo enkelt å “øve” på en sånn situasjon, men det blir nok en meget annerledes tur hvis det faktisk skjer ute på veien med biler kjørende i motgående retning. Da er i hvert fall jeg den som slipper hendene fra rattet, holder dem for øynene og krysser fingrene 😉 Søren ikke tull engang. 

 

Jeg må trøste meg med at jeg har hatt en fin helg, da 🙂 Julebaking på Fosen og totalt avslapping hjemme i går. 

 

Men nå må jeg dra, må innom butikken og kjøpe meg seks Burn også. Tre liter på syv timer må da dekke behovet og øke adrenalinet til tilbaketuren hjem, hvis jeg overlever turen TIL, da. 

Uæææh. Kall meg pingle, men man skal ha respekt for kong vinter og vinterføre altså. Og til dere som legger dere opp i rompa på bilen min, stresser og vil på død og liv forbi, deal with it! And go F^*^*^ yourself! Verste jeg vet!! Dette er snakk om liv og død for min del 😉

 

Ha en fin søndag dere som slipper å dra ut og kjøre.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg