FEMTE JULEDAG

Da er vi endelig hjemme igjen etter noen fine netter på Tiller hos svigerfar 🙂 Vi har hatt det veldig fint i jula, men først nå har jeg tatt ordentlig juleferie. Jeg har en hel uke fri før jeg starter på jobb! Herlig! 🙂 Den uka skal nytes minst like mye som de tidligere dagene i jula. 

I dag skulle vi egentlig på besøk til pappa på Sætet, men begge mine storesøstre, som også skulle være med, har blitt syke. Derfor har vi bestemt oss for å droppe det. Veldig kjedlig, men heldigvis skal jeg over til nyttårsaften, mest sannsynlig 🙂 Sånn er det å ha foreldre som ikke bor sammen. Det er ikke enkelt å få kabalen til å gå opp alltid. Vil jo gjerne “rekke over” alle, eller begge to i hvert fall. 

Istedenfor å være på farten i dag, blir det nok kun avslapping, serier og filmer. Deilig å være hjemme slik at man også får begynt å pakke ut julegavene fra eskene sine, og plassere dem der de skal stå. 

Jeg fikk jo som sagt ti fat og fire kopper i Rose Confetti-serien til jul! Herlighet, det er SÅ fint. 

Nå gjenstår det bare å finne et sted de kan stå hvor de vises. Disse lekkerbiskene skal altså ikke stues bort i mørket nei!

 

Fikk masse herlige olivenoljer, matvarer, sjokolade, vin og sånn også. Det er faktisk skikkelig stas med litt annerledes og kanskje litt mer eksklusive matvarer som man ellers ikke tar seg råd til å kjøpe. 

Fikk som sagt to store Kähler-vaser i svart og hvit, i tillegg til en liten! De begynner sikkert allerede å bli litt “ut”, men jeg er i hvert fall forelsket i dem. Har planer om å bytte inn den ene store i hvit og sølv når den kommer i butikkene i mars/april 🙂 Synes den i gull er kjempefin den også, men det passer ikke helt inn i sølvhuset vårt… 

 

Fikk både body lotion, shampo og balsam, håndsåper, deilige sokker, duftelys, gavekort, pynt til huset og mye annet. Må si meg superfornøyd i år altså! Det lønner seg kanskje å ønske seg såpass spesifikke ting som jeg gjorde i år, selv om jeg fikk to av både Boblen-vasen og Kähler-vasen. Det gjør iiiiingenting! 

Også fikk jeg jo det jeg ønsket meg fra Anders, Marc Jacobs-klokke.

Synes den er så utrolig fin og enkel. Ikke noe stæsj og styr, ikke en gang tall, faktisk 😉 Denne blir nok stuck på håndleddet til jeg vokser den av meg. Noe jeg ikke håper skjer, om jeg skal få sagt det.

 

Men nå skal jeg kose meg med litt serier. Fikk jo en genial, liten sak fra svoger-Håkon. Mac-bord. Haha. Med koppholder til colaboksen;) You know me too well..

Ut i fra dette innlegget kan det virke som om jeg er en overfladisk drittunge som mener hele jula har dreid seg om hvilke julegaver man har fått 😉 Men jeg er så fornøyd at det fortjener et innlegg. Og alle vet vel at julegavene kun er en “bonus”. Jula i seg selv handler i mine øyne om familie, å skape nye minner, spise god mat og drikke god drikke (cola til hvert måltid), treffe gamle kjente, og bare nyte ferietiden 🙂  Så vet dere det.

 

 

Vi skrives! Ha fortsatt en god jul 🙂

7 kommentarer

Siste innlegg