A PINK TOUCH

God ettermiddag, alle sammen!

Jeg og søstersen har vært på shopping i dag. Jeg har sånn smått begynt å kjøpe inn litt småtteri til flyttinga om en uke. Og gjett i hvilken farge ALT jeg kjøper er i? 😉 Altså, jeg skal tross alt bo alene, i min egen lille jentebule, så selvfølgelig blir det sukkersøte farger, men også med litt kule og harde gjenstander i stål, er planen.  

Selv om jeg gruer meg til å ikke ha hverdagslivet hjemme, så begynner jeg å glede meg mer og mer. Jeg får tross alt jobbe med det jeg har ønsket i mange år nå! Jeg er superspent, og nå vil jeg egentlig bare komme i gang så fort som mulig.

//Kjøkkenhåndkle og putetrekk fra H&M Home//

//Håndduker fra KID// 

Dette duftelyset er fantastisk. Varer lenge, er rimelig og lukter magisk. Kjøpt på Mester Grønn.
 Blir bliss leilighet ja 🙂

 

 

Begynte på blogginnlegget klokken 16.00, nå tre og en halv time etter har jeg ikke kommet mye lenger. Det har det derimot i Frankrike. Jeg har som sagt sittet klistret til skjermen i to døgn nå. Fulgt nøye med det som skjer i Paris. Nå ser det heldigvis ut til at terroraksjonen er avsluttet. Helt forferdelig. Jeg griner av å se TV-bildene som viser gislene løpe ut fra butikken i Paris. Livredde, og sikkert ganske inneforstått med at dere siste time muligens var kommet. De vi så var heldige, det gjaldt dessverre ikke alle der inne. Grusomt.

Rent hat, rent kaldblodig. Hva har denne handlingen med religion å gjøre? Hvorfor støtte seg på religion når det egentlig går ut på å drepe. Hvis alle skulle gått rundt og drept de som fornærmet og krenket deg, så hadde det søren ikke vært mange mennesker igjen i verden.

Jeg tror ingen Gud ser ned på oss og hyller noe sånt. Å skyte uskyldige mennesker som ikke har noe å kjempe tilbake med. Noe er alvorlig galt. Hjernevasket og mentalt forstyrret. Ikke religiøse. Ikke muslimer. Disse tror på drap, ekstremisme og vold.

17 liv har gått tapt, helt uten mening. For hva gjør dette for ytringsfrihet og karikaturtegninger videre? En hel verden trykker tegninger som de fleste avisene aldri kunne forestilt seg å gjøre før 7. januar 2015. Et forsøk på å gi støtte og kjempe imot, men uten skytevåpen, kun med en penn. 

 

Jeg, som privatperson og som journalist, skal vise min støtte på Torvet i Trondheim på søndag. Pressefrihet og ytringsfrihet er ikke lenger en ren selvfølge som vi kanskje tidligere har tenkt.
Det starter klokken 13.00.  Bli med du også! Ordfører Rita Ottervik er også tilstede under markeringen.

 

God helg!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg