«DU ER BARE SJALU»

Uansett hvor konstruktiv kritikk man gir til folk som på en eller annen måte har gjort noe skammelig i dette landet, så er det alltid noen som drar frem sjalusi-kortet. At det er skrevet fordi du 1. er sjalu, 2. gjør alt du kan får å øke egen PR, eller 3. du er en mobber. Et slemt nett-troll!

Kan noen forklare meg hvorfor det ikke skal gå an å ytre seg, konstruktivt, uten å selv bli hengt ut som en sjalu, PR-kåt mobber som er ute etter å gruse folk? Det slår aldri feil. Alltid, alltid, bare noen ty til disse forklaringene. Hva skjedde med at man kanskje ønsker å skrive og sette søkelyset på ting som faktisk BØR belyses? Uten å vinne et øre, en “like”, eller noe som helst på det. Har dere tenkt på det noen ganger?

Det hender faktisk at det finnes folk, som meg, som har LYST til å skape en saklig debatt. Ja, er det ikke helt sykt at det går an da? Å faktisk ville belyse temaer man IKKE får et rødt øre igjen for å gjøre, tvert imot. 

Det må være lov med konfrontasjoner i 2015. Det er jo nesten ikke lov til å ytre seg lenger, uten å være SLEM.

 

Nå tar jeg meg selv som eksempel. Forrige innlegg (LINK). Økt leserantall én dag eller tre, hva gir det meg da, tror dere? Jeg blir verken rik eller drar sponsorer av det. Jeg får ingenting igjen for det, annet enn at folk faktisk leser det jeg har skrevet, og deretter reflekterer over det. Er det virkelig så usannsynlig?

 

Det blir bare så ufattelig teit og flaut når folk står på hodet og kjemper på død og liv for at det som ble skrevet av oss som frontet saken, var ren og skjær løgn. At bevisene uten tvil er forfalsket, og at det bare er “hjernedøde” bloggere som har hatt lite å gjøre. Caroline blir hakket på fordi hun tross alt har alt: perfekt hus, en perfekt mann, familie, suksessrik blogg osv osv. Hva med å prøve og sette deg inn i saken selv før du beskytter handlinger du ikke har peiling på?

(Kommentarfeltet på både Nettavisen og Nordlys er slettet.)

Slike kommentarer poppet heldigvis ikke opp på min blogg, men i Nettavisens kommentarfelt florerte det med påstander om at vi, altså de “hjernedøde bloggerne”, ville få store følger av denne løgnaktige påstanden om Caroline og Lars Kristian. Det var jo tross alt sjalusi, og “bevisene” var basert på forfalskede skjermdumper.


Guess what? 

Vi sjalu, løgnpavene som hadde så lite å gjøre at vi bare “fant opp” saken, hadde intet annet enn helt rett. 

 

  

 

Så, det går altså an. Ikke alt som blir skrevet i dag er gjort av hat og sjalusi.


 

Forresten så vil jeg si at VGs sak (LINK) viser hvor ekstremt mye makt mange kjendiser har i dag. Hvorfor i alle dager lage sak ut av at Caroline er så forferdelig lei seg? Det blir så stakkarsliggjort. Hvorfor ikke se kritisk på det, som journalister skal, for eksempel det med markedsføring, at de har utgitt seg for å være lege osv osv. Hva med noen kommentarer fra Forbrukerrådet eller noe sånn? Det er tross alt snakk om mulig lovbrudd.

Det bare viser det tette samarbeidet hun har med VG. Eller, kan jeg ikke si det heller, uten å være grønn av sjalusi?

Caroline har linket til VG i det nye blogginnlegget sitt. Hvorfor linker hun ikke til Nettavisen? Og til Nordlys som faktisk har gjort jobben sin og skrevet med en kritisk penn..?  

 Og en ting til.. Caroline har slettet setningen i innlegget sitt om at de gjennom hele helgen har hatt en fin og god dialog med VG, og at de var enige i å publisere det. På VG står det at de ikke har lyktes å komme i kontakt med Caroline. . . .  . . . . #kjendismakt

 

Over og ut, Knut! Det er det siste dere får høre om «Fotballfrua» fra meg 🙂 

 

 

5 kommentarer
    1. Helt enig med deg, Kine! Det må da være lov å belyse kritikkverdige forhold uten å bli beskyld for å være et nett-troll. Ja, det er synd at Nelia blir diskutert av godt voksne mennesker! Men når det kommer til sånne ting som å utgi seg for å være noe man ikke er, det er da det skurrer! Og når Lars Kristian sier til VG at han gjorde det for å beskytte mot mobbere, så lurer jeg på en ting; er de som kommer med saklige og kritiske spørsmål i kommentarfeltet mobbere? For han utgir seg jo for å være lege og what not for å henge ut/ undergrave nettopp disse personene. Det blir helt feil å vri kluten og si at det handler om å beskytte seg fra mobbere da, mener nå jeg.

    2. Tror de fleste er enige med deg. Jeg er ingen aktiv bloggleser, og har aldri lest bloggene til løgnerene. Jeg syns faktisk du var litt for objektiv i blogginnlegget ditt. La heller de ærlige bloggerene med ærlige intensjoner komme frem, framfor løgnerene.

    3. Dette er det beste jeg har lest i hele CBE-saken. Jeg er oppriktig interessert i media og blogging og trenger ikke fem flate øre for å belyse en sak jeg mener er viktig. Firmaet hennes Treasures AS tjener millioner av kroner på å manipulere både bilder og kommentarfelt for å tjene penger. Absolutt ikke god bloggetikk spør du meg. Derfor synes jeg det er utrolig grovt å fremstå som kommersiell aktør når det passer seg og “den stakkars, flinke, pene og snille fotballfrue som er så lei seg” når det tilfeldigvis passer seg. ARH nei, nå skal jeg avslutte. Nok en gang, utrolig bra skrevet 🙂

    4. Spør du meg så bør debatten gå på trollingen og hetsingen som kommer fra Anonyme. VG skriver i sin kronikk om hvordam de bruker facebook i kommentarfeltet. Da blir det plutselig ikke så lett å være usynlig lengre. Jeg støtter verken slik bilderedigering som Caroline har brukt eller de falske kommentarene LK har skrevet, men jeg har FORSTÅELSE for at noen kan gå så langt pga stygge kommentarer og trusler. Vi er trossalt alle mennesker, og det er begrenset hvor mye en kan tåle.

    5. ÅÅÅÅ, jeg er så enig!! Det er faktisk ikke synd på fotballfrue bare fordi HUN har dritet seg lodrett ut. Jeg hater måten hun vrir alt på og gjør seg selv til et offer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg