FØRSTE HEI FRA KRISTIANSUND

 

Hei!

Du kan si denne jenta har vært ganske tappet for energi etter et par intensive dager med mye nytt å sette seg inn i. Ny by, ny jobb, nytt liv. I hvert fall litt nytt liv i ukedagene 😉 

Jeg og Anders kjørte ned hit på lørdag, og heldigvis fikk jeg pakket med meg det mest nødvendige. Jeg har nesten alt jeg trenger her i leiligheten, bortsett fra praktiske ting som jeg kommer på etter hvert og underveis for hver middag jeg lager. Sånn som skjærefjøl, saks, skål og brødkniv osv. Likevel har jeg greid å lage meg middag hver dag, noe som dog er DRITkjedlig når man er alene. Jeg er på første uke, og jeg har tre av fire dager vurdert å droppe middagen fordi jeg rett og slett ikke orker å lage den. But then again, greit å ikke sulte ihjel heller. I skrivende stund står en halvhjemmelaga pizza i ovnen. Har jo ikke kjevle, så jeg tar en Ingrid og jukser litt. Blir mye av det med det fantastiske kjøkkenredskaputvalget jeg har her 😉 

 

  

Småruskete vær da vi tok ferga. Skyene var svarte, heldigvis var det såpass lokalt at det ikke rakk å bli særlig bølgete. 

 

 

 

Det var fælt (for å si det mildt) å si hadet til Anders da han kjørte ifra meg på søndag. Det føltes helt feil, som om jeg var malplassert og forlatt for meg selv, uten grunn. Det var jo selvfølgelig helt til jeg startet på jobb dagen etter og ble minnet på HVORFOR jeg er her. Nå går det overraskende bra! Kanskje mest fordi jeg har mye å sette meg inn i, spesielt på jobb, og har egentlig ikke rukket å bruke energi på å lengte hjem..? 

Men altså, som samboer i nesten seks år, så er det jo ikke rent trivelig å legge seg alene, lage middag alene, se TV alene eller gjøre noen ting som helst alene. Men som sagt, alt går hvis man er innstilt på det! Jeg tror i hvert fall at jeg kommer til å stortrives på jobb! Merker allerede nå at det er, og kommer til å bli veldig veldig bra. I dag satt jeg med Åge, Anders Jektvik og Siri på øret, en burn i hånden og fingrene på tastaturet i omtrent hele dag. Det er sånn jeg trives best. Heldigvis har jeg dør på kontoret mitt, den ble lukket etter at jeg tok meg selv i å synge både Tysland- og Ågegloser flere ganger..

 Ellers er det verdt å nevne at været er ganske topp her for tiden! Det har vært solgløtt hver eneste dag denne uka. Ikke verst! 🙂

 

På hjemmebane går det mest i serier og streaming. De om lag to kanalene jeg har, NRK og TV2, ble til en (NRK) da jeg ved et uhell slettet TV2, istedenfor å legge kanalen i favorittlista. Stas!

Mye mangler på veggene ennå, men jeg har i hvert fall fått opp et par bilder og noen hyller. Men nå skal jeg spise middag! 

 

I morgen drar jeg hjem til Trondheim igjen. Gleder meg masse til å se guttene mine! 🙂

Vi snakkes!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg