DER SKULLE JEG HA VÆRT..

Mens resten av bloggnorge er samlet for å hylle seg selv i Oslo, så sitter jeg hjemme å tenker på hvor jeg ville plassert meg selv i en sånn setting. Jeg tror for det første jeg måtte ha drukket meg sanseløs full for å i det heletatt dratt dit. Seriøst. For det andre ville jeg sikkert kledd meg i et bamsekostyme med heldekkende maske så ingen hadde sett det var meg. Ja, så har jeg stygg hud for tiden, men ikke på grunn av det. Rett og slett fordi jeg ville dødd av flauhet! 

Og herregud, nå må dere ikke misforstå, for arrangementet er jo garantert storstas for mange bloggere og alt sånn, men å møte opp uten å egentlig kjenne særlig mange, prøve å ta seg overhodet best mulig ut, være redd for å si noe teit, og kanskje ikke i det heletatt tørre å være en centimeter av seg selv. Jeg snakker for MEG, ingen andre. Jeg undrer på hva jeg selv ville gjort altså. Jeg er alltid (!) meg selv, uansett hvor, hva og når. Men i dette tilfellet? Neppe.

For tragisk nok som jeg er, så sitter jeg å ser på Live streaming fra prisutdelingen. Jeg blir varm innvendig, klam i hendene og rød i kinnene, ikke av begeistring, men fordi jeg blir litt sånn derre flau inni meg. Litt fordi jeg faktisk bruker onsdagskvelden på å se på, men også fordi den stemninga fra salen skriker det jeg skriver overfor. En konferansier som prøver sitt beste, tuller og drar vitser, men til en sal man ikke hører annet enn syv- åtte hyl fra først når nominasjonene vises på skjermen. Åh guri land. Er det ikke lov å le på et sånn arrangement..? 

Det er nettopp derfor jeg sier jeg ikke ville funnet plassen min. Det tror jeg nemlig ikke er så usannsynlig i en sånn situasjon hvor alle Norges bloggere får sett hverandres sanne jeg, uten bilderedigering, fra alle vinkler, med alle “skavanker”, og i deres egen kropp akkurat som den er. Jeg vil se for meg det må være fælt for mange, og ikke minst et enormt press for å snakke, gjøre og opptre akkurat slik som andre oppfatter deg gjennom en blogg. 

Selv ville jeg sikkert druknet i alkohol, gått opp på scenen og tatt en real Åge-trall foran hele salen. Det ville ikke vært første gang, for å si det sånn..

 

Så takk, Vixen for at jeg ikke er invitert! Keep it that way.

6 kommentarer
    1. Ingrid Bruvik: Haha! Jeg visste den kom:) Ja, en litt uoffisiell invitasjon i hvert fall 🙂 Men se for deg da, Ingrid. JEG, rølete trønder med null hemninger på Vixen? Da tror jeg altså du hadde latet som om du ikke kjente meg, ja 😉 Hehe. Du skal ikke til Trondheim i nærmeste fremtid da?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg