UT MOT HAVET

 

Fredag, FREDAG, F R E D A G ♥ 

Åh, det ordet klinger godt i ørene mine! I skrivende stund sitter jeg på hurtigbåten på tur hjem til Trondheim. Selv om det er ganske (jævlig) dyrt å ta båten hjem, så er det egentlig verdt det med tanke på komfort. Her er det stikkontakter ved hvert sete, godt og varmt, behagelig også serveres det pommes frites om bord. Det alene gjør jo båtturen verdt det. Alternativet ville vært buss, men den tar så mye som FEM timer, og det betyr at jeg går glipp av Mesternes Mester, Nytt på nytt og det der nye danseprogrammet som jeg for så vidt hadde levd fint uten. Det serveres til og med øl om bord her. 

Med engang jeg setter føttene på land så kjører jeg og Anders opp til Tyholt for å kjøpe kinamat. Det blir dagens middag. Har vært så dårlig på å lage meg mat i ukedagene at det nesten er flaut. For å si det sånn, jeg bruker lite penger her da i hvert fall, og det er jo bra 🙂 Kunne levd på take away hadde jeg bare orket, men bare det å gå innom og bestille blir et tiltak. Så ille er det altså. Til vår kommer pizzabakeren til byen, og da spørs det om det blir andre boller. De leverer tross alt på døra. Ender vel med at jeg må slutte å reise hjem fordi jeg heller bruker 4000 kroner i måneden på pizza..

 

 

Er det forresten flere enn meg som har krampe i hånda etter å ha klikket ihjel linken til Åge-billettene som ble solgt i dag? I går, etter at nyheten “om nyheten” kom, gikk rullegardina ned og jeg så svart. Trodde Åge skulle annonsere at nå er det sluuut, jeg legge opp. Men neida. Vi kaller inn til pressekonferanse for å si at vi skal ha konsert i London. Var så forberedt mentalt på det verste at jeg nesten ble litt skuffet. Nesten ja. Men uansett, poenget var at jeg IKKE fikk tak i billetter. 3000 jævler var kjappere enn meg.

Det som er sikkert, er at Åge fyller badekaret med champagne i kveld før han hopper uti og synger: Det e miiin dag i dag! For sannelig, på fem minutter fikk han inn en ekstra liten slant til sparekassa. En tredagers londontur, fly og hotell, koster ikke 8000 kroner hvis jeg får planlagt og gjort research i hvert fall. Noen ekstra lapper i mellomlegg der ja. Men herregud, opplevelsen er sikkert fantastisk, og jeg hadde selv betalt 8000 kroner for å sett Åge i Royal Albert Hall. 

 

Har enda en time og tre kvarter igjen av båtturen, så nå skal jeg se litt serier. Lønner seg å ha hele sesonger klare før man reiser, man rekker fort ti episoder på en tur/retur. Det ender også med at jeg ser på serier jeg synes er dritdårlig, bare for å ha noe å se, og for å lukke ut lyden av babyer som hylgriner (sånn som akkurat nå). Nå ser jeg sesong to av Sons of Anarchy. Ikke helt min type serie det heller, men som sagt. Jeg har sett opp alt som går an, og tyr dermed til alt som er mulig å se. Om to måneder er jeg sikkert på Hotell Cæsar sesong en. . . . . . .

 

Forresten, til alle dere som er glade i nettshopping, her er en fin en til fredagskvelden! 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55407706&searchclickthrough=true

 

 

God helg!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Du får ha en fin tur på vei hjem! Savner Trondheim, ikke vært der siden september ifjor! Mange som snakket om Åge billetter idag – ingen jeg kjenner som fikk seg billetter heller.. Du får kose deg og ha en riktig god helg 😉

    2. Louise Bellingmo: Tusen takk for det! Trondheim er fint, så du får tar deg en tur igjen 🙂 Vet heller ikke av noen som fikk tak i billetter… 3000 billetter er for lite, han kunne lett ha fått fylt hele salen vettu 😀 God helg til deg også! Kos deg.

    3. Hvis du har lyst å kjøpe take away så er det flust av steder som bringer mat i Kr altså 😉 Gågata er vel den billigste sjappa. Også bør du dra på diner Thai som ligger på torget (nedenfor rådhuset), god take away der også 🙂

    4. Ingunn: Uuh, takk for tips! Har gått forbi den thai-sjappa flere ganger og vurdert å stikke innom. Mulig det må testes allerede i morgen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg