ETT SKRITT FREM, TO TILBAKE

Hei! 

Her går dagene i ett, selv om jeg har morgenvakter denne uka og slutter klokken halv to. Jeg har hatt store planer om å benytte ettermiddagstiden på å se meg rundt omkring i byen når det faktisk er dagslys. Problemet er bare at det har snødd ganske heftig her, og vintersko..? Det har jeg altså ikke tenkt tanken på å ha med hit. Undervurderte nok været litt.

Jeg har tre par sko her, det ene er et par Converse, et par joggesko og et par vår-boots fra Bik Bok uten spor i. Og la meg poengtee at det er en del oppover- og nedoverbakker på vei til og fra jobb. På vei til jobb gikk det ganske fint, men ikke på veien tilbake.

Jeg turte ikke prøve meg videre etter 30 sekunder på veien, så jeg snudde, gikk i motsatt retning istedenfor og inn på kjøpesenteret for å se om jeg fant et skopar jeg kunne kjøpe. Fant nada, selvfølgelig. Så på vei hjem i dag (oppoverbakker), tok det så lang tid at all take away-mat var kald da jeg kom hjem.

For hvert steg jeg tok, gikk jeg minst to tilbake. Jeg kunne sikkert endt opp i Molde hadde jeg prøvd lenge nok! Haha. Heldigvis ble jeg reddet av nedoverbakker siste stykke. 

Herregud. Som jeg bantes, svetta, rødmet og flira. Må jo ha sett ut som en gås der jeg gikk.

Sånn så fotsporene mine ut for hvert steg jeg tok. I dette tilfellet glidde jeg heldigvis fremover.. 

 

Da jeg kom hjem feiret jeg erobringsferden med thaimat, Vanderpump rules og Real Housewives! Velfortjent etter ukens hardeste kamp hittill mot glatt vei. Seriøst, jeg gruer meg til å gå til jobb i morgen. Kommer til å seile hele veien. Nesten bedre å ta snarveien med å smette på seg redningsvest og hoppe fra brua. Da havner jeg jo rett utenfor jobb på tre sekunder. Neida. Heldigvis går jeg såpass tiiiidlig om morgenen at ingen ser meg om jeg tryner. 

Endelig fikk jeg kjøpt meg noe grønt!

 

Og thaimat, som sagt. Vårrull og biff i rød curry!

På den forrige asiatiske restauranten vi spiste på her, var det så lite futt i maten at jeg tenkte at kristiansundere ikke var særlig “inne” på thaimat. Var derfor litt bråkjekk da jeg bestilte meg “thaisterk” mat i dag. 

Sist jeg kjøpte thaisterk mat var i Thailand på en gatekjøkkensjappe. Jeg holdt på å brenne av meg truten. Men hallo, det var i Thailand, nå var jeg i Kristiansund, klippfiskens by, tenkte jeg.. Kan skrive under på at jeg ALDRI igjen bestiller thaisterkt, for det betyr nemlig thaisterkt, uansett hvor i verden jeg befinner meg.

 

 

 

Jeg skjønner at enkelte kan bli sjalu og misunnelige med tanke på hvor spennende hverdagen min er for tiden. Opplevelsene bare står i kø. En kamp mot isete veier og megasterk thaimat på en og samme dag! Og i tillegg et helt blogginnlegg om det, det sier jo litt om hvor ekstremt spennende livet mitt er for tiden. Jeg må virkelig melde meg inn på et treningssenter eller få meg en hobby i nær fremtid.
 Dette er ikke bra!

Nå må jeg sove. Klokka ringer 05.15 i morgen. Det er tidlig det.

 

 

Såvvå godt!

4 kommentarer
    1. Så fin bloggen din er 🙂 huff da, kjenner igjen det å ikke ha vintersko, eller finne noen.. håper du snart finner deg nye sko så blir lettere å komme seg til/fra jobb. maten ser god ut, ble litt sulten selv nå. Og må si jeg bare elsker de seriene selv, veldig mye latter får man seg da <3 fin dag til deg!

    2. Litt sent ute med kommentaren, men du vet, i Kristiansund er det bare grovsåla gummistøvler som gjelder, i alle fall i bakkene på Innlandet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg