FØRSTE KRISTIANSUND-HELG

Og hvor starter man når man ikke har gitt en lyd fra seg på over en uke? Jeg har hatt morgenvakt som har resultert i en litt annerledes og travel uke. Dette kombinert med jobbhelg, da. Denne uka har jeg gjort utrolig mye forskjellig, blant annet kjørt bil for første gang (alene) i Kristiansund, kjørt meg bort, stått på stand med jobben, vært på konsert med Jaa9, OnklP og Admiral P (jobb), dratt ut på byen, og fått første Kristiansund-nedtur frem til nå.. Mitt høydepunkt når jeg drar ut på byen, er definitivt nattmaten. For hver halvtime fra vorset starter til det stenger på byen, tenker jeg bare mer og mer på den feiiteste burgeren fra Burger King som jeg skal fråtse i. Burger, chilicheese, chips, cola, full pakke. Åh, det beste som finnes! Det finnes jo Burger King her vettu.

Jeg tenkte det samme på fredag også, da jeg var ute for første gang. Jeg drakk litt vin med en kollega og “samboeren” hennes, før vi dro ut på noe som kalles for Havnekontoret. Det var da jeg fikk slaget i trynet, hardt som betong smelt på midt på truten. Jeg fant ut at neida, i Kristiansund finnes det ikke nattmat. Ikke engang en PØLSE på benserten altså. Det er visstnok sånn at kommunen har bestemt at ingen skal holde åpent etter klokken elleve for å forebygge slåssing!? HerreGUD. Er det virkelig mulig i 2015 å ikke få seg en burger på vei hjem fra byen i en byby? Jaada. Og dessverre bor jeg i den.

Så der gikk jeg ulykkelig og skrubbsulten på byen og visste at da jeg kom hjem hadde jeg i hvert fall knekkebrød i skapet, og en avocado i kjøleskapet. Heldigvis var det en snill gutt som så desperasjonen min skinne igjennom da jeg og Hilde ventet på taxi for å komme oss hjem. Han spanderte på meg en flaske cola. Gjestfrihet har de i hvert fall. 

 

Nå har jeg belaget meg på å fylle kjøleskapet.

 

 

Og han bare.. 

 

Og jeg bare..

 

 

Ellers stormer det godt her i Kristiansund som resten i Midt-Norge. Hver gang jeg går over brua til jobb blåser det så kraftig at jeg føler jeg ikke får puste! Helt snålt. Hurtigbåtturen hjem til Trondheim på onsdag henger forresten i en småtynn tråd. Heldigvis går det buss. Jeg drar nemlig hjem og avspaserer etter helga. Det blir utrolig godt å komme hjem nå. Dette er første gang jeg har vært så lenge bort fra Anders på seks år. Ganske sykt 🙂 

 

 

Skrives! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg