HOUSE OF EMOTIONS

Hei, mine tre faste lesere. 

Håper alt står bra til og at dere har hatt ei fin helg 🙂 Det har definitivt jeg hatt. Langhelg i Trondheim var magisk, men kaldt. Haha. Jeg har alltid følt Trondheims kulde på kroppen så lenge jeg kan huske, men først nå begynner jeg å innse at den sykskarpe lufta her er forferdelig ille! Det er mye surere enn i Kristiansund, faktisk. Det kan være fordi jeg alltid går i parkas i Kristiansund og med kåpe i Trondheim 😉 Jeg velger å tro det rett og slett er surere i Trondheim. I Kristiansund napper og glefser kulden, i Trondheim biter den. 

I Skrivende stund sitter jeg på hurtigbåten midt ute i havgapet.


Den blå prikken.. That´s me.Midt ute i havgapet var en overdrivelse ser jeg. Haha!

 

Det siste vi gjorde før jeg gikk om bord, var å spise en god lunsj med kjærest på Graffi, og å signere på en avtale med megler.
Jepps. Vi skal selge huset. Jeg synes personlig det er forferdelig vemodig og trist. Likevel vet jeg at dette er den smarteste løsningen, spesielt økonomisk. Men det å vite at vi igjen (!) skal flytte og styre med det.. Jeg spyr av tanken. Også fordi jeg synes vi begynner å få det til som jeg/vi ønsker at det skal være hjemme hos oss. Det suger, skikkelig! 

Så ikke bare er det litt vemodig å dra fra familie, kjæreste og kattepusene som jeg bruker på søndager, men det å i tillegg vite at huset vårt ikke lenger er vårt om to måneder.. Faen. Vi har råd til å beholde det, men vi har sammen funnet ut at det blir tungvindt å skulle leie det ut også. Det lå nemlig i tankene våre da jeg fikk jobbtilbudet i Kristiansund. Vi bor et stykke fra sentrum, og vi har jo faktisk ikke tilhørighet til stedet i det heletatt, så sånn sett er det jo greit. Men man rekker å skape mye følelser og hjemmefølelse på ett og et halvt år. Mange fine minner vi har fått, kattene våre som har hatt det supert, naboen(e), huset i seg selv osv osv. ÅÅh, det ligger ikke bare mye jobb i det, men også så forbanna mye følelser. 

At jeg sitter og hører Chinook med “Go home” akkurat nå gjør det ikke så mye bedre. Haha. Jaja. Sånn er livet. Man kan ikke planlegge alt, dessverre. “Hva om” er heller ikke spørsmålet jeg kan stille meg selv for tiden. Ting er som de er, og jeg er supertakknemlig for alt jeg har og ikke har 😀 Livet er egentlig fint, men på søndager blir man ofte litt ekstra emosjonell hvis man 1. er singel, 2. er ukependler (Y), eller 3. har bestemt seg for å selge huset. 

Om to timer stiger jeg i land og begynner å forberede meg til en ny arbeidsuke. Denne gangen har jeg med treningsklær i weekendveska mi. Endelig! Joggesko og en tynn Bergansjakke, perfekt til jogging. På tide å utforske byen jeg “bor” i 🙂 I hvert fall det landet. Innlandet. Er jo så mye land i Kristiansund at det er som et nytt Skandinavia. Kirkelandet, Innlandet, Nordlandet, Sørlandet, Utlandet.. Name it!

 

Takk for ei fin helg, alle dere som var en del av den :-*


Hahaha, ler meg ihjel av det siste bildet. Jeg og Anders endte opp hos søstersen og Vidar på biffmiddag i går kveld. Tulla litt med at guttene bare satt og trykka på mobilen på selveste Valentines day. Anders var rask på labben og sendte en videosnap tilbake av meg og søs. Nusketroll 1 & 2.

 

 

 

God søndag videre!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg