BESØK OG PLANLEGGING

Jeg vet ikke hva som har gjort det, men denne uka har virkelig sust forbi. Det gjør meg ekstra glad. Dessuten har dagens kosthold bestått av ingenting annet enn sjokolade, Burn og lakris frem til nå. Haha. Deilig. Fantastisk kosthold jeg har. Er imponert over meg selv. Skal straks kjøre i gang litt kokkelering for å lage ukens siste middag i Kristiansund. I dag blir det speltlompepizza. 

I går fikk jeg for første gang ordentlig besøk her. Ei venninne og gammel kollega skulle på jobb her i dag, så hun kom med hurtigbåten i går kveld. Det var skikkelig trivelig. Vi gikk ut og spiste hamburger på Havnekontoret. Den var overraskende veldig god! Lillelørdag-tilbud, 99 kroner for en god burger med chips, litt rødvin og godt selskap. Jeg kunne ikke bedt om mye mer på en vanlig onsdag i Kristiansund 😀 Stine hadde også med en flaske cava som vi hadde planer om å dele da vi kom hjem igjen, men takk GUD for at vi heller ble liggende å se Pretty Little Liars enn å åpne flaska og virkelig rassere dagen i dag. Det kunne blitt krise… Apropo krise. PLL, dere vet det har kommet nye episoder, ja? Det er greit nok at vi var småbrisen utpå kveldinga, men jeg skjønte virkelig ingenting av den episoden vi så. I alle dager? Hva har skjedd med den serien? Jaja, jeg skal nå se fem episoder likevel ikveld jeg da. Haha. 

Jeg er så dårlig på å ha med meg kameraet for tiden. Det er jo selvfølgelig derfor bloggingen også har gått på rævva. Uten bilder, ingen blogginnlegg. I så fall blir det forferdelig kjedlig (Sjekke arkivet liksom…). Kameraet mitt har ligget på jobb helt til i går, og på vei hjem fikk jeg knipset et par bilder. Haha. Her snakker vi godt organisert blogging med planlegging og kvalitet. 

 

Forblåst på broa. 

Fastelaventid i Kristiansund. Litt vår også, faktisk.

 

Det er jo veldig koselig her da:)

 

I morgen drar jeg hjem igjen. Gleder meg! Vi skal sette i gang litt oppussing før hussalget. Herlighet, det er nok av gjøremål. Alt fra maling av trapp, listverk og flislegging til gelendersnekring og rombygging. 

 

Den siste uka har jeg brukt masse tid til å drømme meg bort til sol, strand og varme. Jeg er nemlig i gang med planleggingen til årets sommerferie. ÅÅååh, har så lyst til å dra på tur NÅ at jeg nesten begynner å grine! Jeg er jo en håpløs strandelsker, så det er vel ikke overraskende at det derfor står mellom Maldivene og Filippinene?

Når jeg leser i gamle skolebøker fra 90-tallet har jeg til og med da skrevet om min våte Maldivene-drøm. Å dra dit har vært en sann drøm i mange mange år. I år kan den altså gå i oppfyllelse. Vi skal diskutere litt mer i løpet av helga, også bestiller vi veldig raskt etter avgjørelsen. Hvis det ikke blir Maldivene, stikker vi tilbake til Filippinene. Det er jo en helt klart rimeligere reise med tanke på billigere mat og drikke, men som sagt, En Maldivenetur ligger meget høyt oppe på bucket-lista. Blir det så vi drar dit, blir det ikke 21 dager med femstjerners over water bungalows på private øyer, men bittelitt luksus må vi unne oss i hvert fall. 

Jeg bare ser for meg adrenalinet i kroppen når vi sitter på flyet og ser ned på alle de mange vakre øyene som jeg har drømt om i 977 år. Da er livet komplett 😉 Kanskje.

 

Snakkes!

 

3 kommentarer
    1. Ida: Uuuh, Vagabond? Det va må jeg lese! Vi tenker hovedsaklig på Malapascua (som i fjor) og Bantayan denne gangen. To veldig vakre øyer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg