EN DAG FOR ALT

Jeg husker før i tiden, da jeg var ti år. Da var det bare 17. mai, påskeaften og julaften som virkelig var storstas og verdt å markere. Jada, vi har 365 dager i året, men det betyr vel ikke at vi på død og liv må fylle alle og enhver av dem med markeringer for det ene og det andre.

Ja, for er det ikke Halloween eller Valentines Day, så er det “De kortes dag”, eller “HIV-dagen”, “Biff- og blowjobdagen”, “Den internasjonale dagen for nulltoleranse for kvinnelig skjønnslemlestelse”, “Internasjonal dag for funksjonshemmede”, “Verdensdagen for psykisk helse”, “Dagen for selvskading”, “Den internasjonale dagen for glede”, “Dagen for lykke”, “Verdens malariadag”, “Verdens radiodag”, “Internasjonal dag for skog”, “Rusdagen” og name it! Mangler egentlig bare dagen for “vi som synes det er mer enn nok med mors- og farsdag, 17. mai, julaften og påskaften”! Så lenge vi har fridagene i tillegg da, selvfølgelig 😉

Det er flott at det gis oppmerksomhet til disse tingene dagene er for, men skjer det noe ut av det da? Noen er jo litt vel viktigere enn andre, men “ta på pupper-dagen”, “Fistingdagen” og “onanidagen” for eksempel, de er jo bare utvilsomt funnet opp av en grabukk av en mann. Helt latterlig.. Og dumme som vi er, følger vi etter og faktisk lager noe ut av det. I alle dager.. I blant tenker jeg at det er vi journalister som har funnet opp markeringene fordi vi til tider har lite å skrive om. Neidaa.

Hadde det vært opp til meg ville jeg i hvert fall funnet opp “Den internasjonale Tikka Masala-dagen”. I tillegg kunne jeg tenkt meg “jenter som skal bli klødd på ryggen av kjæresten-hele dagen-dagen. Gjerne smæsh de to sammen.

 Det verste av alt, ingen av de over her er oppspinn, bortsett fra mine to forslag da. Som faktisk er to jævlig bra ideer, for å påpeke det. 

 Starter herved Den internasjonale dagen for Tikka Masala nuuuh. Husk dette nå da, og skriv det opp i kalenderboka først som sist. 

Snaaakkast.

 

13 kommentarer
    1. hashtag realhouswivesofmalvik hashtag tikkamasala. er det dagen FOR selvskading, eller dagen MOT selvskading? details, details…

    2. Linda Breivik: Åååh, du er heldig som kan spise Tikka masala hver lørdag 😀 Haha. Kjæresten min er lite gira på det, så jeg benytter meg av det enten i ukedagene eller når vi ikke spiser middag sammen 😀 Naaam!

    3. ingerslilleverden.blogg.no: Toros Tikka Masala er helt magisk, om jeg skal få sagt det 😀 Hehe. Faktisk utrolig god, og definitivt den beste kjøpapakningen i hvert fall 🙂

    4. Nanbrødet fra Saritas (frysedisken) må du prøve, det er det beste utenom det du får på enkelte restauranter da. Prøvde å lage Tikka Masala fra bunnen en gang, var ikke helt vellykket så det blir neppe prøvd igjen 😉

    5. Inger: Det er litt vanskelig å lage tikka masala fra bunnen. Jeg har vært på flere restauranter som har servert dårligere (mindre smakfull) tikka masala enn Toro sin 😛 Og jaa, takk for tips! Skal definitivt prøve ut naanbrødet fra Saritas. Ingen indisk mat uten naanbrød, nei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg