EN ALVORSPRAT

På tide med en alvorsprat, eventuelt en prat generelt. Vips så hadde det gått to måneder siden sist gang, gitt.

Jeg må ærlig innrømme at jeg så for meg å bli en knakende flink blogger da jeg flyttet og fikk ukedagene helt for meg selv. Det viste seg å gå rett i “dass” det, faktisk. Jeg kan telle antall blogginnlegg fra Kristiansund på typ én hånd. Der har jeg bodd i fire måneder nå. Det ble ikke helt som jeg trodde. Men litt har skjedd, da, siden sist, mener jeg. Vi har blant annet solgt huset vårt, og jeg har flyttet inn i en ny og større leilighet i Kristiansund, mer sentrumsnært og nærmere både treningssenteret og jobben. Så det er stas 🙂

Hverdagene er fortsatt veldig like, og rutinene består av jobb, trening, middag, Paradise Hotel og senga. HVER dag. Så nå gruer jeg meg til PH er ferdig. Hva faen skjer med livet mitt da, liksom?

Enn det. Jeg har ALDRI sett Paradise Hotel før. Og for å være ærlig, så er det dritflaut å innrømme at jeg er hekta. At jeg i det heletatt ser på det. Men vet dere hva, hjernedød underholdning går rett hjem her i gården i hvert fall. Spesielt i Kristiansund hvor jeg ikke har hatt TV på fire måneder. Kun TV3 og NRK på nett, pluss et par serier jeg har fulgt med på på Mac-en. That´s it. Med andre ord, jeg er MEGET unnskyldt 😉 

 

Også over til “alvorspraten”. De siste månedene har jeg verken vært innom min egen blogg eller sett på en eneste annen en. Jeg, som sjekket ut minst ti ulike blogger hver eneste dag før. Jeg har hatt en periode hvor blogging, og det å lese blogger, ikke har gitt meg en puck. Nada. Jeg synes blogging har blitt så utrolig mye “business”, og det skinner igjennom så sykt. Å lese om sponsede produkter, betakaroten, tannbleiking og så forferdelig mye skjult reklame har jeg egentlig sett meg litt lei av. Litt sånn plutselig.

Ganske snålt med tanke på at jeg var en iherdig bloggleser for bare to måneder siden.

Sånn for min egen del, så har jeg slitt med inspirasjons-input i hverdagen. Med engang jeg er tilbake i Trondheim føler jeg nemlig for å pynte meg, style og styre, trives med å stå foran speilet og krølle håret. I Kristiansund derimot, hvor jeg befinner meg mest av tiden. Der kunne jeg nesten gått i joggebukse på jobb. Nesten. Omtrent så jeg kan si at jeg driter i hvordan jeg ser ut. Haha. Det er virkelig ikke bra, vettu. 

Jeg aner ikke hvorfor, men litt av grunnen er vel at det er så utrolig lite shoppingmuligheter der. De kjedebutikkene som er der har så liiiite utvalg, og det er så lite inspirerende. Dere aner ikke altså. Kanskje det er derfor jeg har ikke har orket å lest blogger heller, fordi jeg uansett ikke har muligheten til å kjøpe det jeg ser er fint på outfit-innlegg osv. Spørs om det har en sammenheng. Jeg vet ikke. 

 

Var en liten tur på Bik Bok på Sirkus i dag. Fikk masse inspirasjon tvert jeg gikk inn. Så, poenget mitt i bunn og grunn, er FÅ FLERE BUTIKKER TIL KRISTIANSUND! Med utvalg, takk.

Denne uka har jeg hatt hjemmekontor i Trondheim, og det har vært både godt og spennende. Har jobbet med mye variert, og det er virkelig lærerikt. I skrivende stund har vi fyrt opp pizzaovnen for første gang i år. Nå blir det italiensk pizza med strandaskinke og sterk salami. Mmm, det skal bli noe det.
 

VIlle bare si hei og god helg til dere! 🙂 

Og takk til dere som har etterlyst meg, forresten. Det er jo litt ekstra koselig. Så satser vi på å høres før jul da, i hvert fall 😉 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg