BLÅTT HAV SÅ LANGT DU SER

Vel, her har mye skjedd. Så mye at bloggen har blitt totalt avglemt de siste månedene. I skrivende stund sitter jeg, for første gang på nesten én måned, hjemme i sofaen i Trondheim og bare nyter total stillhet klokken 07.30 en søndag morgen. Det er rart å tenke på at vi for ett og et halvt døgn siden satt på en fantastisk fin strand omringet av azurblått hav, 30 deilige vamegrader og en mocktail i hånda. Maldivene var perfekt! Akkurat som jeg hadde drømt om. Et postkortbilde-land med utallige, nydelige små øyer duppende i det Indiske hav. 

Å dra tilbake dit er langt ifra utenkelig, det er vi enige om. Vi har med oss fantastiske, fine minner og opplevelser i bagasjen hjem. Vi har snorklet med massevis av skilpadder, mantaray, stingrays, eagleray, ulike typer haier. Vi har ligget i overvannsvilla, sittet i jacuzzien der i solnedgang med utsikt mot havet, som yret av om lag 50 lekende delfiner. Vi har ikke gjort mye annet enn å slappe av, ligge på stranden, snorkle, og spise god mat, sånn egentlig. Likevel har jeg ikke kjedet meg en eneste gang. Synet av de utallige blåfargene i havet har holdt meg underholdt i tre uker. Det er ikke engang tull. Aldri før har jeg sagt “herregud” flere ganger på en ferietur. Både høyt og inni meg. Med snorkelen i munnen eller i solsenga på stranden. Det er SÅ vakkert at “herregud” og et rist på hodet var alt jeg til tider klarte å lire ut av meg. Og det typ hvert femte minutt i tre uker. Postkortbilder fra Maldivene trenger i hvert fall ikke photoshopping, det er sikkert og visst 🙂

Vi kommer til å leve lenge på minnene. Heldigvis har vi tatt massevis av bilder som vi kan kose oss med i lang tid fremover 🙂

 Legger med et par av dem her. Og nei, de er ikke redigerte 🙂 Bare så synd at bildene ikke viser den syke kontrasten på blåfargene i havet. For det var utrolig nok til og med vakrere der enn bildene viser. Går det an? 🙂

 

Bucketlist – Maldives ((Check check))

 

Dette er fra resortøya vi bodde på, Veligandu Island. Her er vi på vei til lunsj fra vannvillaen vår 🙂

Denne hengekøya altså… <3 Stått på bucketlista mi i lang tid. Np er det bare å krysse den av 😉

Veligandu Island Resort. Upåklagelig vakkert. Og med drøssevis av stork 🙂

Vi tok et kjapt besøk på en sandbank like utenfor lokaløya Maafushi som vi bodde på. Som dere ser, været ble litt heftig. 

En forlatt øy 15 minutters båttur fra Maafushi. Picnic Island. Øya og resortet ble totalskadd under tsunamien. Det ble aldri igjen gjenoppbygd, og ble dermed forlatt. 

Vi besøkte et femstjerners resort som heter Adaaran Vadoo, veldig nært Male. Krystallklart vann og veldig veldig vakkert.

Blått hav. Hvit strand. Blir aldri lei 🙂

Anantara Dhigu er verdt et besøk! Fortryllende vakkert, men ganske smådyrt også..

Veligandu Island Resort. 

 

Like ved stranden her observerte vi babyhaier, større haier og babystingrays, hver eneste dag 🙂 

Take a swing!

Veligandu og utsikt mot “Owners Island” til høyre. Denne øya var perfekt i våre øyne. All Inclusive var heller ikke feil.

Dette synet møtte oss de dagene vi sto opp i vannvillaen vår. Så fint at jeg fikk tårer i øynene. Helt sant. 

Startet første dagen med ordentlig fruktchampagne levert på døra og et bad i dette krystallklare havet. 

 

 

Jeg kommer sikkert til å legge ut et par innlegg om både turen generelt, hvordan det var å bo på en lokaløy, hva det var å se i Male (hovedstaden), hva vi gjorde og øyene vi besøkte, og hvordan vi opplevde uka på Veligandu (resortøy).  

 

 

#Maldivene #Veligandu #Maafushi #Reise 

10 kommentarer
    1. Så FANTASTISK UT! Så herlig. Godt beskrevet. Vakre strender. Og ikke minst fiiine bilder. Elsker å reise. Skal snart til Madeira, og Bali i vinter. Gleder meg! Maldivene står også på min bucketlist. Ta gjerne en tur innom min blogg også. 😀 god søndag *

    2. Marit Pearl: Da har du i hvert fall noe å se frem til 🙂 Både Bali og Madeira er visstnok vakre og spennende reisemål. Fortsett å ha Maldivene på bucketlista, og ikke kryss den av før du har vært der 😀 God søndag til deg også!

    3. Å! Blir helt misunnelig her jeg sitter. Var nettopp på Sicilia og syns det var ganske fint der, men kan virkelig ikke måle seg med de bildene her! Haha. Du er heldig 😀

    4. Hi! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
      My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due to no backup.
      Do you have any methods to prevent hackers?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg