Tiårets beste prosjekt

God fredag formiddag 🙂

 

Her i Trøndelag laver snøen ned for første gang denne vinteren. Det er så fint! Likevel kan jeg ikke noe for at jeg rå-savner sol, varme, reise og hvite strender. Årsaken er prosjektet jeg er i gang med. Høres ut som om jeg skal reise på veldedighetstur til Afrika eller noe nå, haha, men det skal jeg ikke 😀 Jeg sitter nemlig å gjør noe jeg burde gjort mange ganger før det siste tiåret.

Jeg lager fotoalbum! 

 

Jeg elsker å se på gamle bilder, enten det er av meg, familien, venner eller av Anders og hans familie. Etter et besøk hos svigermor tidlig i november, bestemte jeg meg for å ta grep. Da hadde vi sittet en hel kveld og sett på gamle bilder i titalls ulike fotoalbum. Jeg vil at våre barn skal kunne gjøre det samme. Både for å se hva foreldrene deres har opplevd av reiser og sånn før de ble født, og hele barndommen deres i alle de ulike fasene. 

 

 

Det var ikke bare bare å starte jobben med å finne ut hvilke bilder jeg skulle fremkalle, akkurat. Bare på mac-en har jeg nesten 30 000 bilder på iPhoto (og jeg klager på at mac-en er treg…. Wonder why;)). På min bærbare harddisk har jeg minst like mange, alt fra klasseturer i tiende til festligheter og jenteturer til syden. Såeh. Jeg gjorde det enkelt ved første fremkalling. Jeg bestemte meg for å først og fremst fokusere på å lage et feriealbum fra 2012 til sommer 2015. Min andre bestilling, som allerede er lagt inn, består av hverdagsbilder fra 2012 til 2015. Deretter er det bare å slå seg løs på weekendturer fra Stockholm, Paris, London, Geiranger, osv osv osv. Jeg har så syyykt mange bilder… Men det skal jeg jo prise meg lykkelig for! Hadde det ikke vært for bloggingen, så hadde jeg aldri i livet tatt i nærheten av så mange bilder. Det er så fantastisk mange fine minner i dem, ikke bare for meg og Anders, men også for venner og familie som har vært til stede og skapt minnene med oss. 

 

Litt glad i strand jeg, da… 😉 Gjenspeiles godt i bildene. 

 

Jeg er allerede godt i gang med første album, og mangler faktisk bare Maldivene-turen for å få det ferdig. Ellers er både Italia, Kroatia, London, Thailand og Filippinene på plass i fotoalbumet 🙂

 

 

 Ja, det tar litt tid, men tenk så mange koselige stunder vi får igjen for det senere 🙂

Jeg betalte forresten rundt 350 kroner for nesten 300 bilder, inkludert frakt. Det var gjennom nettsiden Photobox. Veldig fornøyd med bildekvaliteten, så den siden kan jeg trygt anbefale. 

 

 

God helg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg