Den første uka

Forrige uket var fylt med masse, masse følelser, mest på godt, og litt på vondt. Anders startet nemlig på jobb på mandag, og jeg har hatt mine første åtte dager alene med Olivia. Jeg må innrømme at jeg gruet meg og var veldig spent på hvordan det ville bli. I tillegg hadde jeg uken smekkfull med gjøremål, lege og helsestasjon, barseltreff osv osv. Det ble liiite søvn de første tre nettene, men nå har jeg blitt godt vant, og dessuten har Olivia begynt å sove mer på nettene nå. Aaamen (og bank i bordet), så får vi se hvor lenge det varer;)

I går var jeg alene ute og spiste middag med bestevenninna mi. Jeg har tidligere hørt at jeg mest trolig kommer til å begynne å grine den første gangen jeg skal dra ifra hennne og gjøre noe uten babyen. Haha, jeg kan informere om at det ikke skjedde;) Jeg stoler uansett 110 prosent på Anders som gjør en strålende jobb som pappa. Han hadde jo også Olivia de første nettene alene da jeg var innlagt på sykehuset, så jeg vet helt sikkert at han er flink og passer på Olivia veldig godt 🙂


Daddy cool
 

Nå var ikke dette første gang jeg har gjort noe uten henne heller da. I forrige uke var jeg på massasje hos Femme Aktiv på Leangen. Herregud, det kunne ikke vært bedre timing med litt knaing. Jeg vant nemlig en Instagram-konkurranse like før Olivia ble født.

Etterpå dro jeg på en liten halvtimes shoppingrunde. Så å være borte fra barnet sitt litt nå og da tror jeg bare er sunt for alle parter. Mor får pustet litt og pappa får tatt igjen litt kosetid med bebisen sin. Happy wife, happy life 😉


 

I dag har vi vært på helsestasjonen igjen, og Olivia har endelig blitt tre kilo 🙂 På en måte litt trist å se henne vokse ut av klærne sine, for det betyr at tiden løper og at hun kommer til å bli tenåring før jeg aner det, men samtidig fantastisk å se at hun rett og slett vokser og trives. Vi gjør noe riktig, da, tydeligvis. Hun begynner til og med å få litt bollekinn og dobbelthake. Hihi, lille tuppelura vår <3

I helga skal vi ta nyfødtbilder av henne. Litt sent, men greit at hun i hvert fall er ferdig med sonden og alt det der. Så det blir stas! Gleder oss til å se resultatet. 

 

 

God onsdag videre 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg